Nemám rád banky. Mramorem obložené instituce, které si nechávají platit za to, že disponují našimi penězi. A pokud jde o internetové bankovnictví, bývá kvalita poskytovaných služeb mizerná.
Třeba Komerční banka. Považuje se za nejvýznamnější bankovní instituci v České republice, ale jejich e-banking nefunguje ve Windows Vista. O alternativních prohlížečích, operačních systémech nebo nutnosti mít konkrétní verzi Javy ani nemluvě. Podporu Vist slibuje Komerční banka do konce roku 2007, což o jejich pružnosti vypovídá dostatečně. Přitom jen na paušálu za internetové bankovnictví jsem jim odváděl měsíčně téměř 300 Kč.
Naopak musím pochválit ebanking eBanky. Ono to i souzní! Funguje ve většině prohlížečů, přihlašování mají zabezpečené dokonale, a co zavedli tarif bez měsíčního paušálu a poplatků za příchozí platbu, neznám lepší volbu. Chyběl mi jen export pohybů u soukromého účtu, s čímž jsem si jako programátor poradil.
Třikrát a dost
Dnes mě vytočila Česká spořitelna. Matka má u nich účet a potřebovala zjistit zůstatek. Tak jsem v Exploreru otevřel internetové bankovnictví pojmenované SERVIS 24 a naťukal klientské číslo s heslem. Načež mi aplikace oznámila, že ee, že přihlašovací údaje nesedí. Nu což, mohl jsem se překlepnout. Tak jsem pokus opakoval, opět neúspěšně, ale to už jsem se dočkal jiné hlášky:
Autentizační proces nebyl úspěšný. Přístup k aplikaci SERVIS 24 Internetbanking byl zablokován. Pro jeho odblokování je nutné zavolat na linku SERVIS 24. Odblokování může provést pouze uživatel služby pomocí svého klientského čísla, bezpečnostního hesla pro Telebanking (šestimístné číslo) a čísla Protokolu/Smlouvy ke službě SERVIS 24.
Jenže – linka SERVIS 24 není bezplatná. Pikantní je také fakt, že odblokování vyžaduje sdělit heslo, ačkoliv sama banka varuje:
Bezpečnostní tip pro Vás:
Nikdy nesdělujte své klientské číslo a celé heslo při ústní a telefonické komunikaci … Své heslo pro Internetbanking nesdělujte ani při komunikaci s pracovníky podpory služby Servis 24 Internetbanking
Zavolal jsem na linku, požádal o odblokování účtu a nadiktoval všechny údaje. Sdělit „celé“ heslo (tedy ono šestimístné číslo) skutečně nebylo třeba, stačily pouze první, třetí, čtvrtá a šestá číslice 🙂 A následně mi paní oznámila, že mi účet odblokovat nemůže, protože nejsem jeho majitelem (šikula, vydedukovala to z hlasu). Hovor mě přišel na 10 Kč. Nechal jsem tedy zatelefonovat matku, opět diktování čísel a dalších deset korun fuč. Tentokrát to vyšlo, účet odblokovali a já měl ověřeno, že klientské číslo i heslo mám správné.
Zpět k Exploreru, vyplnit přihlašovací údaje, a … „Vaše údaje nejsou správné“. Č******* banda vy******** ******* ******ů. Že by ono „bezpečnostní heslo“ bylo jiné, než heslo pro přihlášení? Nevím. Fakt nemám chuť zápasit s webovým formulářem, kde po každých třech pokusech provolám pětku s operátorem.
Jak zablokovat účet úplně všem?
Je to poměrně snadné. Stačí otevřít stránky SERVIS 24 a vždy
třikrát zadat něčí klientské číslo se špatným heslem. To matčino je
ve tvaru 78xxxxxxxx
a co jsem se díval na jiné, jde zřejmě
o logickou řadu. Nakonec, to se dá snadno zjistit. Jestli používáte SERVIS
24, v jakém přibližně tvaru je vaše číslo?
Související: Kolaps e-bankingu nyní prakticky, aneb jak vydedukovat další klientská čísla.
No a pak stačí napsat robota, který si takhle po ránu vygeneruje sérii requestů a zablokuje pár tisíc účtů. Na lince SERVIS 24 bude hned živo. A jen co všechny volající odbaví, tak jedeme znovu 🙂
Komentáře
nightfish #1
Že by ono „bezpečnostní heslo“ bylo jiné, než heslo pro přihlášení?
ano, je tomu skutečně tak
Dan #2
Znám spoustu lidí, co takhle na e-banking České spořitelny nadávají. Nejsi určitě sám, komu se povedlo si účet u nich zablokovat.
Na E-banku a jejich e-banking holt zřejmě v Česku nikdo nemá a dlouho mít nebude.
MAge #3
Mě příjde dobrý a přehledný e-banking od GE. Narozdíl od složitého KB je to paráda…
carnero #4
Od ČS jsem utekl k eBance a dobře jsem udělal. Jinak číslo – 7428xxxxxx.
Radek Hulán #5
Pokud všechno selže, je dobré podívat se do manuálu, ono tam bývá na první stránce tučným písmem napsané, které heslo se má použít 😉
Jirka #6
Používám dnes spořku. Také mě napadlo, komu asi blokuji účet, když se přepíšu v klientském čísle. A ještě abyste si semo tamo měnili heslo. To pak provoláte majlant.
Mimochodem, ještě se mi nikdy nepodařilo přihlásit se pomocí „bezpečné“ vizuální klávesnice. Tak je bezpečná!!!
Také nedoporučuji používat MSIE 6.0, test prohlížeče a přesměrování před přihlášením trvá přibližně … no dlouho, nikdy jsem to nevydržel do konce a pustil Firefox.
Laco #7
Škoda jen, že ebanking eBanky brzy dosouzní…
Miloš #8
Proč přesně vám KB na Vistách nefunguje? Funguje mi to na první pokus (Vista Ultimate + IE7 + Java6).
Peta #9
Máme něco podobného na škole pro přihlašování na zkoušky. To funguje tak, že když zadá uživatel asi 5× špatné heslo, tak mu to zablokuje na 24 hodin účet. Mam hroznou chuť to o zkouškovém udělat přes anonymní síť nebo nějaké volné Wi-Fi připojení.
Když jsem jim totiž psal, že je to na prd, tak mi paní napsala, že o změně neuvažují. Tak je to chci nechat vyžrat. Ale asi až dokončím školu. Přeci jenom by mě za to mohli vyhodit 🙂
rarouš #10
#8 Miloši, Přesně tak, již od jara či konce zimy :)
Zerog #11
No jo KB. Firefox na vse IE na banku. Taky mam KB v IE jako domovskou stranku.
Jiří Trnka #12
Mám internet banking u Poštovní spořitelny a nemůžu si ho vynachválit. Funguje mi ve Firefoxu, Opeře, IE6 i IE7 bez problémů.
CZNeo #13
#12 Jiří Trnko, přesně tak…absolutně bez starostí
Ivo #14
Mě KB ve Vistách s IE7 také funguje bez problémů.
running free #15
#6 Jirko, Když jdu s Operou nebo Konqurerorem tak hned křičí že je prohlížeč nepodporovaný ale stejně to funguje 🙂 To přesměrování trvá tak půl sekundy.
MzK #16
#8 Miloši, Taky se přidávám, internetové bankovnictvé KB funguje na Vistě Home Basic (CZ) i Ultimate (ENG) IE7. Ale i tak je pro mne, jako pro uživatele Linuxu nedostupné, KB má nejhorší internet banking, co jsem viděl.
SodaE #17
Moc mě pobavilo „No a pak stačí napsat robota, který si takhle po ránu vygeneruje sérii requestů a zablokuje pár tisíc účtů. Na lince SERVIS 24 bude hned živo.“.
#7 Laco Můžu se zeptat jak to ?
ringo #18
#17 SodaE, #7 Laco Laco: Můžu se zeptat jak to ?
Protože Raiffeisen.
rrrrrrr #19
ad eB) skoda jen, ze eB nefunguje v opere – od verze 9.10 (resp. ty novejsi, tahle jeste ano) – neposle prihlasovaci kod na mobil
Pavel #20
eB mě jen naštvala že zrušila výber ze všech bankomatu za 6,90 což bylo paráda… jinak bankovnictví je super
jindřich #21
Docela slušně, až téměř inteligentně, fungovala internetbanka GE (vyžadovala Javu), dokud jsem byl ve spárech GE. Ale vynikající a bezproblémová je internet banka Fio záložny. Rozhodně doporučuju každému, kdo váhá. Navíc jim člověk platí 0.0 Kč měsíčně (pokud se obejde bez papírových výpisů).
MiSHAK #22
Taky mi jde KB (#11 Zerog stejně 😁), ale bohužel jejich rozhraní se nezměnilo, jediným činem pro podpořeni Windows Vista a MSIE 7.0 bylo nejspíš jen přidání pár regexpů do whitelistu…
hvge #23
Myslim že nam mozete iba ticho zavidiet nasu Tatrabanku… Asi 3 roky stary screenshot, ktory pri podobnych prilezitostiach vzdy vytiahnem ;)
pixy #24
Blížících se kroků Raiffeisenky ohledně eBanky, sjednocení obou jejich systémů a chystaných změn se dost děsim. Cožpak frontend – že ten bude nejspíš žlutej, to je mi celkem šumák, a základní funkce nejspíš taky zůstanou. Ale serverový backend jde do háje nejspíš definitivně (protože klíčoví lidi jsou pryč a vývoj i kontinuita jsou v háji). Takže asi sbohem okamžité transakce, real-time převody v rámci eBanky (dávkové transakce dvakrát denně to jistí), zapomeňme na online platby („Za mě platí eBanka“) a kdoví co ještě veselého nás čeká.
Už jsem dojel na hypotéku (eBankou spočítaná a slíbená se po zrušení vlastních hypoték a přechodu na RB nekoná a je pro mě TAK komplikovaná a nevýhodná, že si nejspíš půjčím jinde), skoro určitě mi změní moje krásný číslo účtu (jako jeden z prvních klientů mám fakt pěkný, samá nula) a až zkurví i ebanking, tak fakt nevim, kam s tím účtem zdrhnu. Ale najde-li se cokoli lepšího, nevidim důvod zůstávat.
RB je ZLO.
Honzie #25
#23 hvge, Super, tenhle oldschool vzhled se mi moc líbí. Tady ještě žádná banka nenabízí možnost vyrobit si vlastní 😁
numero #26
No to je nesmírně vyčurané jednání z jejich strany, když to zablokuješ tak vydělajít velké prachy na volání 🙂
No a myslim si že u slušné firmy by mohla být zákaznická linka zadarmo nebo ne?
#5 Radku Huláne, aneb " My v německé armádě děláme fše podle přírušek" (Báječni muži na létající strojích)
Radek Hulán #27
#24 pixy, RaiffeisenBANK online banking je napsaný v Javě, funguje na Sun Java 5 i 6, libovolná verze, a pod libovolným prohlížečem (Opera, IE, Safari, cokoliv…).
Nemá sice takové funkce jako eBanka, ale přesto jej používám rád (mám účet v eB i RB).
Vilém Málek #28
#26 numero, Co je hrdinského na tom, když člověk ignoruje manuál, s pětiminutovou operací se trápí tři dny a oblažuje širé i daleké okolí imbecilními dotazy, na které by mu stačil jediný klik v Google? To je typicky čecháčkovská kulturní deformace…
Jakub Hejda #29
Já jsem tedy s elektronickým bankovnictvím od České spořitelny spokojený. Možná je to tím, že mi na účet chodí slušné peníze :)
A tak mě napadá.
Nemá náhodou nespokojenost klientů všech českých bank jiné důvody? :)))
PS: Né, opravdu nejsem bohatý. Chtěl jsem si jen rejpnout :)
Keff #30
Tak já se taky zdálky zasměju, a to s Internetbankingem ČSOB, který prostě funguje. Na Vistě, na Linuxu, na Macu, kdekoliv a všade mu to sluší…
bpbp #31
#29 Jakube Hejdo, Já se tedy s chutí přidávám – ČSas e-banking používám cca 3 roky (gsm, internet) a i když jsem ze začátku brblal na fórech, že FF je uvítán hláškou ~pouze IE6 je to pravé ořechové za nic neručíme~ nakonec jsem zůstal. Ono to v tom FF stejně fungovalo ok.
Mám tam 2 účty a nějaké to stavební spoření a jsem spokojen.
Převody z účtu na účet okamžitě v rámci banky, ovládání účtu z bankomatu a zabezpečení internet bankingu přes zasílání sms s autorizačním kódem, export dat…,
Cenově taky dobré, … takže tady jste Davide narazil na spíš vlastní „chytrost“.
Pokud to ale nemají chráněné proti tomuhle (řekněme) DoS útoku tak jsou to trubky plechové.
Kyk #32
Obejít kontrolu prohlížeče lze na linku https://www.servis24.cz/…4/dispatcher?…
Není náhodou potřeba po odblokování zadávat jiné údaje (něco jako klientské číslo a jednorázové heslo zadávané při prvním použití e-účtu)?
Pavel@cetoraz #33
Když si to tak čtu, tak je mi trochu smutno 😉 Zjišťuji, že tu je problém, způsobený mezi klávesnicí a židlí, svalovaný na banku. No nic, jen povzdech.
Nevím, co je na bankingu ČS tak špatného. Měl jsem jak eBanku, teď mám ČS a ty dvě aplikace jsou dost podobné"a řekl bych co do funkcionality shodné. Ještě jsem viděl internetbanking ING, ten je o dost jednodušší a internetbanking od KB jsem nikdy neviděl 🙂
Pšenda #34
No já jsem taky s CS spokojen. (jo poplatky nižší a tak samozřejmě…)
Klientske cislo nemam 7xxxxxxxxx, prestoze se obcas pri prihlasovani prepisu, nikdy jsem si ucet nezamkl.
Nevim co je spatne. CS navic do e-bankovnictvi zahrne i uvery hypoteky a stavebni sporeni. Nevim, ale delaji toto i ostatni banky?
pavel #35
#34 Pšendo, Taky mám ČS. Slavnou eBanky jsem měl v dobách Expandie a pak ještě chvíli, když patřili Pojišťovně. Rozhraní dobrý, ale důvěryhodnost nulová. Paradoxně první podrazy začaly, až když je koupili.
Když jsem si zřizoval firemní účet, uvažoval jsem zase o eBance. Ale jejich bankéř mi nedokázal zřídit účet na počkání, musel bych se nejdříve objednat. Za půl hodiny později u ČS to nebyl žádný problém.
ČS je předražená, ale mám tam sporožiro, firemní účet i hypotéku v jednom balení. Rozhraní nic moc, třeba takové vyhledávání v historii je polofunkční.
Ale za eBanku bych to nevyměnil. Prostě každej máme jiný priority.
Kdybych chtěl jen osobní finance, jdu do jednoznačně do FIO.
Lubos #36
Tu Tatra Banku by som az tak nechvalil, napr. v uzivatelskom rozhrani boli dost dlho na niektore operacie len ikonky bez popisku v title, takze sa dalo len hadat, co bude nasledovat po kliknuti na niektoru z tych ikon. Pisal som im to, ale napravili to asi az po 2 rokoch.
Samostatnou kapitolou je neschopnost banky spravit si atraktivnejsie web stranky. A co taky udaj na domovskej stranke © 2005 Tatra banka? To je skor na pobavenie. Ale inak som ich spokojny dlhorocny klient :)
hvge #37
#25 Honzie, No, ide skôr o to, ze kym sa vase banky stale mrdlaju s javou, IE, vistou a pod, tak TB pred 3..4 rokmi bola schopna podporovat links, coz je viac menej predpoklad, ze ti ten internet banking pojde vo vsetkych browseroch :)
hvge #38
#36 Lubosi, Mal som možnost skusit popri TB dalsie 3 internetove bankovnictva a je to ako trabanty voci ferrari (VUB, SLSP, LuBa). Ja preferujem viac funkcny, prehladny a rychly web pred atraktivitou :) Naozaj si myslim, ze TB je technologicky o par rokov popredu pred zvyskom slovenskej (a ako citam, tak aj ceskej) IB sceny…
Roj #39
#33 Pavel@cetorazi, Na tom prece neni nic spatneho, kdyz ti muze kdokoliv jiny zablokovat TVUJ ucet. Tak to prece ma byt! 🙂
Napis cislo, ukazu ti to 🙂
EDDY #40
heh a ja jsme zrovna o tom e-bankovnictvi premejslel (jeste nikdy nemam ucet), tak jsme si tak rikal jaka banka bude promne nejlepsi…
David Grudl #41
#7 Laco, #24 pixy to neříkejte ani ze srandy! Když byla eBanka prodána České pojišťovně, spíš jí to pomohlo, takže stále doufám, že prodej Raiffeisenu je jen formální záležitost. Prosím, prosím.
#5 Radku Huláne, #26 numero #33 Pavel@cetoraz když přijdeš poprvé do kontaktu s ebankingem SERVIS 24, tak holt netušíš, že dvojice „klientské číslo a heslo internetového bankovnictví“, jak stojí na webové stránce, je něco jiného, než „klientské číslo a bezpečnostní heslo“, co máš na papírku zaslaném bankou.
Ale samozřejmě to beru jako svůj omyl, tvrdil jsem snad něco jiného? Nakonec na třetí pokus mi to došlo. Přesto od banky je kurvárna ihned zablokovat účet (a to číkoliv) a nabízet odblokování pouze přes placenou telefonní linku.
Schválně sem Pavle napiš své klientské číslo, já uveřejním PHP skript a necháme se překvapit, jestli pak taky nezačneš „svůj“ problém svalovat na banku 🙂
David Grudl #42
#39 Roji, carrrrambá, byls rychlejší – ty jezdíš jako Enge! 🙂
aplett #43
no neviem ake funkcie ake ma ebanka ale v cz sk banky zaostavaju strasne v takychto sluzbach uz ked porovnavam z polskou republikou. milletnet.pl :)
Anonym #44
S tim S24 jsem take zapasi, co tam natukat, je to fakt dost neintuitivni.
Nicmene te muzu ubezpecit, ze kdybys vedel, kolik vyvoj toho S24/B24 stal (a stoji kazdy rok) a jake problemy tam jsou s integraci kazde drobne funkce, tak by te kleplo…
pixy #45
#41 Davide Grudle, Ale prosímtě, eBanku nikdy žádná Česká pojišťovna přece nekoupila. To jen PPF, které zrovna vlastnilo ČP, prostě udělalo další akvizici – takže banka i pojišťovna měly shodou okolností po určitou dobu stejného vlastníka. Sice si trochu propojily služby, ale moc se do svýách záležitostí nemontovaly. Kdežto koupě RB je conquer&adopt se vším všudy. RB měla slušnou firemní, ale malou privátní klientelu, zatímco eBanka přesně naopak. A Rakušáci si prostě jen koupili skupinu bonitních klientů. To, že nepochopili, co ty bonitní klienty v té eBance drží, a mysleli si, že to splávnou jako každou jinou normální akvizici, tak mají malinký problém. Ale asi jen malý – víc jako polovina klientů jim určitě nezdrhne a jim se to asi pořád ještě vyplatí.
Ovšem to, že nepochopili, že současně s bankou si koupili i jeden z nejlepších transakčních backendů na světě (sic!) a jedním šmahem ho vyhodili, aby mohli použít vlastní, osvědčený, to je u mě ostuda. A v mých očích to, co asi snižuje kredit RB ze všeho nejvíc. Proč mít peníze v bance, kterou řídí tupí nepružní mamlasové, že…
Radek Hulán #46
#45 pixy, zjevně jsi nikdy nic neimplementoval v bance (já ano, systém pro obchodování s akciemi s obratem stovek miliard Kč ročně pro Českou spořitelnu, Komerční banku, Expandia Finance, PPF burzovní, ING a další).
Ponechat informační systém odkoupené lokální banky je v praxi nemožné, a rovná se to rokům testování, migrace a uzpůsobování. Jinak řečeno, je to absolutně nemožné. Systém, který RB ČR používá, je použit v celé skupině, a provozovat pro pár set tisíc lidí v ČR něco jiného je tak extrémní náklad, že jej nikdo neobhájí.
Anonym #47
#46 Radku Huláne, Hele, delam v CS a muzu rict, ze o bankach vis houby, ty jeden magistre 😉
Radek Hulán #48
#47 Anonyme, ano, i anonymní uklízečky jsem na chodbách KB/CS potkal. Ale v dealing roomu pracují trošku jiní lidé.. 😉
Anonym #49
#48 Radku Huláne, Jeee, ty dokonce umis i par slovicek anglicky?
Lokutus #50
#3 MAge, #21 jindřich Myslíte ten GE internet banking bez-pop-up-oken-ani-ránu? Tak to je fuckt těžký hardcore. Zkusil jsem si vygenerovat certifikát. Zavolal jsem a obdržel jednorázové heslo do jejich certifikační autority. Vstoupil jsem a požádal o vygenerování certifikátu. Nic. Koukám, popup killer zabil okénko. Odhlásil jsem se, vypnul popup killer, znovu se pokusil přihlásit a nic. Jen jednou panáčku.
To samé v tom bankovnictví. Jakákoliv transakce přes popup okna. Stupidní shit.
Moje žena pracovala v GE, jako OB a co se týče jejich IT, tak větší bandu lemplů jsem nikdy neviděl.
VfB #51
#3 MAge, škoda, že svým klientům úspěšně zatajují, že ten ebanking normálně chodí i ve Firefoxu :), nevím kolik klientů pro tuto službu tím odrazují, v mém případě oddálili užívání této služby cirka o rok a půl
většina firem zatajuje spíše chyby svých služeb a GE zatajují funkčnost :)
Mathias Kodlodot #52
#45 pixy, Díky za podporu Pixy, máš ve všem naprostou pravdu, ale ono se to možná ještě trochu zlomí, a začíná to tak vypadat, že ten sqelý systém opravdu není tak jednoduché nahradit, takže naděje umírá poslední.
Zatím to vypadá, že ten deklarovaný rok a půl se „trochu“ natáhne. Navíc od 24. se rozjíždí eKonto a nechte se překvapit jak vypadá 😉
Abraxis #53
#51 VfBe, Vis, ono ani tak nejde „zatajit“, ale pokud napisou, ze to bezi ve Firefoxu, tak kazdou release v tom musi otestovat atd. atd.
David Grudl #54
#45 pixy, Mimochodem, právě jsem narazil v aktovce na stříbrnou propisku EXPANDIA BANKA. Ještě píše. Máš taky?
Tehdy v roce 199?, když jsem si tam zakládal účet, jsem si říkal, že tahle banka je světový unikát. Ale že to bude platit i za deset let, toho bych se nenadál.
pixy #55
#54 Davide Grudle, Nápodobně. To máš taky tak pěkný číslo účtu jako já? Já jsem byl snad desátej klient Expandie a mám v čísle víc nul než nenul ;) Jo, tu propisku jsem nedávno někde viděl, ale co máme malý děti, domácí černý díry a propadliště dějin jsou nějaký aktivnější nebo co…
VfB #56
#53 Abraxisi, oni to neřeknou ani přímo na pobočce, když se jich zeptáš, asi jde o informační šum mezi jednotlivými zaměstnanci
FiJi #57
#45 pixy,
Tou polovinou bych si nebyl tak jistý. Myslím, že většina klientů eBanky nepatří k lidem konzervativním, naopak jsou to lidé s přehledem v IT, kterým nebude dělat problém změnit banku, jakmile by někde bylo lepší internetové bankovnictví. Protože kvůli něčemu jinému než internetovému bankovnictví si účet v eBance asi pořizoval málokdo. Problém je, že i pokud by se internetové bankovnictví dost zhoršilo, bude pořád ještě nejlepší na českém trhu. Možná by účet nezrušili hned, pokud by nabídka byla alespoň srovnatelná s jinými bankami, ale zrušili by ho později, až jiná banka nabídne třeba levnější poplatky.
Schválně, je tady někdo, kdo by v případě zrušení on-line transakcí a „za mne platí eBanka“ alespoň nezkoumal, jaké jsou nabídky jiných bank?
Ped #58
no vyvojovy team eB je jiz pod jinou firmou (ktera se specializuje na outsourcing programatoru, takze je mozne ze je budou RB zpetne outsourcovat aby jim ten system udrzeli v chodu? To by se mi libilo, ale asi bych se nemel nechat unaset…).
Jestli ten inetbanking a realtime platby dok**vi, tak okamzite hledam jinou banku… Zmena banky mne nedesi. Desi mne to co najdu az zacnu hledat, pokud vim, kvalit eB proste nikdo v CR nedosahuje (alespon z pohledu toho co ja vyzaduji).
Dodnes vzpominam na to jak jsem se stehoval do jineho mesta, a zmena adresy v eB znamenala se prihlasit na webu, zadat jinou adresu, odhlasit… to same u Ceske sporitelny vyzadovalo asi 3× navstivit pobocku, kde jsem vzdy cekal minimalne 30min ve fronte.
Zruseni uctu u eB bylo zavolani na zakaznickou linku kde se jim nejdriv nelibil datum, pak ze to chci zrusit na konkretni pobocce a ne tam kde jsem ucet zakladal, a jeste nejake detaily, ale pote co jsem jim nekolikrat rekl co/kdy/kde chci bez naznaku toho ze bych se minil prizbusobit, tak to nakonec slo bez problemu. (telefonat pod 5min)
U CS zruseni uctu… no.. na jednu navstevu to nevyslo. Jak necekane. :D
aw #59
Tak u CSOB to bude podobne – osmimistne klientske cislo a petimistny PIN. Udelat skript na hromadne zablokovani bude mozna jeste jednodussi nez u Sporitelny.
Radek Hulán #60
#55 pixy, https://byznys.hn.cz/…hny-produkty
FiJi #61
#58 Pede, #stary-odkaz-#stary-odkaz-http://www.finexpert.cz/Rubriky/Zlute-inspirovana-eBanka/sc-17-sr-1-a-19897/default.aspx
Karton #62
Jsem u ČS, mám t.zv. výhodný účet, používám zdarma internetové bankovnictví, ale protože jsem si už dávno přečetl návod, nemám s tím problémy. Ještě mi nikdo nezablokoval účet. Holt kdo to neumí, jen čumí.
Amoondre #63
#49 Anonyme, lol, hezky 🙂
Jinak dgx, hezkej clanek 😉
Dundee #64
#57 FiJi, Ja bych to zkoumal uz z nesymaptii vuci RB a faktu, ze znicili eBanku. Prece nebudu jeste platit nekomu, kdo mi potopi skveleho financniho partnera.
MiaB #65
Mám účet v Českej sporke 3 roky, pred týmito tromi rokmi som dostala prihlasovacie údaje k svojmu internetbankingu.. no a v tej dobe mi nikto nepovedal,ze to heslo, ktoré si musím zmeniť ihneď po prvom prihlásení budem ešte v živote potrebovať ako identifikáciu, keď sa mi účet zablokuje.
Pred pár dňami sa mi účet zablokoval.. Zadala som svoje heslo a že vraj nesprávne.
Volám teda na Servis 24 a oni mi povedali, že potrebujem to heslo, ktoré som pred 3 rokmi dostala.. no ale že v prípade,že ho nemám, možu mi ho vygenerovať za poplatok 100 korún a zaslať poštou!
Našťastie po 3 hodinovom preberaní všetkej doručenej pošty z Českej sporky, som heslo o jednej ráno našla..
Nenávidím tieto hltače peňazí, ktorým platím za to, že oni spravujú moje financie ☹
Mám však skúsenosť, že na malé rozdiely sú všetky banky rovnaké ☹
Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře.