Už mně začíná vadit ta záplava článků
o Google AdSense a přemíra reklamy na blozích. AdSensemánie zasáhla
české blogery nevídanou silou. Ale věřte mi, blíží se okamžik, kdy
nadšení opadne a řada reklam zmizí.
Jelikož jsem AdSense a AdFox nasadil na La Trine už zhruba před půl rokem, vím dobře, jak taková časová křivka výdělků vypadá:

Po počátečním nadšení přichází vystřízlivění a s ním otázka, co dál.
Experimentovat
Své udělá změna formátu reklamy, její barevnosti nebo umístění. Lze zvolit větší reklamní bloky nebo jich na stránku umístit více. Všechno se dá navíc měřit a analyzovat.
Jenže má to jeden háček. Bloger není marketingový specialista a jeho blog nevznikl jako reklamní médium. Zoufalý boj s inzertní plochou je nejlepší způsob, jak odradit své čtenáře.
Nebo je tu druhá cesta.
Za lepší obsah
Ano, nabídněte co nejlepší obsah. Pište více, pište pro širší spektrum čtenářů. Přitáhněte k sobě masy. Nakonec, který bloger by o to nestál, že? Zvýšit si návštěvnost na maximum.
Jenže má to jeden háček. To nejcennější, co dobrý blog má, je specifický okruh čtenářů. Dlouho formovaná a časem prověřená „komunita“, kde pisatel vyhovuje čtenářům a naopak čtenáři (zastoupeni komentátory) vyhovují pisateli a sami sobě. Jde holt o interaktivní médium.
Tohle všechno se může zhroutit jako domeček z karet, když bloger začne psát jinak a tedy i pro jiné.
Návštěvnost totiž má své hranice. Limit je dán počtem čtenářů, jenž rozumí českému jazyku, mají podobné zájmy, někdy i spřízněné názory. A taky jsou „chtění“. Snahu o překonání této hranice bych přirovnal ke snaze Mensy zdvojnásobit počet členů tím, že sníží minimální požadovanou výši IQ. Čímž se ale odepíše.
Nezlomte si vaz
Blog zaměřený masově, blog bulvárního ražení, ten bude s Google AdSense dobrý kamarád. Těm ostatním přeji, aby až se jejich zisky z reklamy ustálí, tak aby nezačaly bláznit. Když se s realitou vyrovnají, řada z nich reklamní zátěž odhodí. Těch $10 měsíčně za zaplácání stránek jim za to nebude stát.
Komentáře
xom #1
V Čechách je opravdu velký výdělek AdSense vykoupen rozmělněním témat do šíře, aniž by se bral ohled na stávající uživatele – věrné čtenáře, kteří povětšinou na reklamní obsah nekliknout, protože médium znají a vědí, kde je obsah skutečný a kde je již obsah reklamní.
Například reklamní pozice ihned pod hlavičkou je jasně mířen na nově příchozí uživatele přes vyhledávač, kteří dezorientováni strukturou jsou ochotni věřit, že obsah skutečně do stránky patří.
A nakonec, vždyť si většina z nás bloguje jen tak pro radost, jen tak pro ten pocit, že můžeme třebas někomu pomoci.. Alespoň v tom vidím poslání blogu – zápisník o tom co nás baví, co třeba může zajímat někoho jiného, k prezentaci svých názorů – ne jenom honba za nějakou pomíjivou návštěvností, honba za co nejlépe optimalizovaná slovní spojení Nahá matka Tereza (či kdokoliv jiný, kdo teď letí ;o))
Ondra #2
#1 xome, jojo, když třeba někdo píše o zážitcích z Austrálie, tak to určitě nedělá za účelem prodeje reklamy :), ale člověk je tak plný dojmů, že se prostě musí svěřovat…
tik #3
pokud mi adsense zaplati za rok provoz webu (ano, neco delam pro radost – ale kdyz v tom netopim vlastni penize, je radost o neco vetsi :) – tak beru i tech 10$
pavel #4
Velmi stručně a perfektně vysvětlený problém návštěvnosti! Proč nálepka nejnavštěvovanější vlastně není lichotka 🙂
ofr #5
#4 pavle, Máš na mysli ten blog, jehož autor ukončil před časem svou činnost a od jisté doby(AdSense) chrlí 2 články denně?
Pavel #6
#5 ofre, za 1100 Kč/hod bych ty 2 články denně vypustil také :) A nemusel bych mít tasemnici :)
Trupik #7
Arthur Dent #8
Největší sranda bude, až se mnozí z nich jednoho rána probudí a zjistí, že mají v mailboxu oznámení o tom, že jim byl účet zablokován, protože „podle zjištění Google porušili…“, popř. že jejich „účet je pravděpodobně spojen s jiným, na němž byly v minulosti zjištěny podvody, a proto byl zrušen“.
PS: Jsem rád, že mi dva centy od AdComments, které dostanu za to že přečtete tento komentář, zaplatí aspoň hosting.
Honza Hučín #9
Jsem rád, že si vydělávám jiným způsobem než pomocí internetu. Nikdy jsem nebyl dobrý obchodník 😉
2ge #10
velmi pekne si to napisal, je to pravda, uz davno som si to overil :) Ja som si spravil taky layout, ze tu reklamu umiestnuje nahodne, aby to nemali uzivatelia „take lahke“, pretoze po case zacnu reklamu (reklamne bloky) ignorovat. Treba experimentovat. Ale tu nastava otazka, ci to stoji za to. Myslim, ze ani nie, priklanam sa radsej k tym kvalitnym clankom. ++
Lokutus #11
Těm ostatním přeji, aby až se jejich zisky z reklamy ustálí, tak aby nezačaly bláznit.
Zisky nezačaly bláznit, nebo ti ostatní nezačali bláznit?
Lokutus #12
Já to nechápu. Jakto, že někdo má z AdSense stabilně $1200/měsíc a někdo jen $10/měsíc. Omluvte mou nezkušenost v této oblasti, ale kde dělá David chybu?
Mike Rosoft #13
#12 Lokutusi, Nelže?
Roj #14
Rozhodl jsem se u sebe preskocit vsechna vyvojova stadia adsense a prejit rovnou k tomu poslednímu 🙂
Jedina zmena by nastala, kdyby se pomoci AdSensu dal rovnou platit reba Flickr nebo neco takoveho.
Radek Hulán #15
#13 Mike Rosofte, publikovat se mohou jen přesné údaje o výdělku. Pokud by někdo publikoval nepřesné údaje, porušuje AdSense podmínky. Mohu tě tedy ubezpečit, že závidět 28.000 Kč / měsíc, je zcela korektní, a můžeš se této závisti dále věnovat 🙂
#8 Arthure Dente, Jistě, Google samozřejmě je monopol, který pokud platbu za AdSense prostě nepošle, tak nic, dle jeho pravidel, nemusí vysvětlovat. Počítal by s ní na 100% jen naprostý blázen. Nicméně to neznamená, že kvůli potencionálním 28.000 Kč / měsíc nevěnuji pár minut práce naplácnutí pár řádku JS na web. ;) Horší jsou lidé jako Filosof.biz, kteří kvůli AdSense píšou denně 2-větové články, kde délka AdSense reklam je podstatně delší než článek. Zde jsou vidět chudáci, co jsou nadšeni z US$ 50…
Radek Hulán #16
Skoro bych napsal, že „Google AdSense je loterie s nulovou cenou lístku“. Můžeš něco „vyhrát“, přičemž ztráty jsou zanedbatelné.. ;)
Tomáš Martínek #17
Pořád se píše o AdSense, ale o Adfox už ne. Když s tím máš nějaké zkušenosti, mohl bys mi říct jaké?
Philip Snake #18
Jsou i jiné možnosti výdělku. Tímto způsobem po určité době autor akorát odradí čtenáře, protože jim začne vadit reklama, která bude skoro všude.
Lokutus #19
Chtěl bych se zeptat přítomných adsense blogerů, zda jim nevadí, že jim nedávám vydělat. I kdybych totiž chtěl na reklamu klikat, tak stejně nemůžu. Můj prohlížeč má vlastní hlavu a rozhodl se, že reklama je pro mě škodlivá, takže mi ji cenzuruje. 🙂
Takže, vadí vám to také ?
mainboard #20
#19 Lokutusi,
Jo to by mě zajímalo taky. Opravdu kdo z blogeru to vnímá jako urážku ?
llook #21
#19 Lokutusi, Já teda mezi AS bloggery nepatřím, ale vidím to takhle: Může se nám to nelíbit, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi tak to jediné, co s tím můžeme dělat. Až jednou podobné rozhodnutí učiní větší počet lidí, budem muset přehodnotit naše prostředky.
Kdo bude sedět a bulet že mu to ti zlí uživatelé kazí, ten toho moc nevydělá.
Arthur Dent #22
#15 Radku Huláne, S AdSense mám zkušenosti asi dva roky, krom toho mám nějaké čerstvé informace od jiných lidí a umím počítat. Radku, ty víš že mi jsou příjmy ostatních lidí velmi ukradené a starám se především o ty svoje. Takže uděláme takovou dohodu: Svými historkami o závratném zisku z AdSense na blogu udivuj koho chceš, spánembohem jimi pruď socky, ale MNE JIMI NEKRM, prosím. Ano? Nejde o to, zda jsou či nejsou pravdivé, především jsou pro mne irelevantní a ty ušetříš čas mně i sobě, když mi je psát nebudeš.
A teď k věci: Google samosebou NENÍ monopol, jen je největší. Případy, kdy zruší účet nejsou nejspíš nijak zřídkavé. Takže jak píšeš – spolehnout se na něj jako na zdroj peněz je čiré bláznovství. Proto se s mírou škodolibosti sobě vlastní těším na chvíle, až mnozí z těch, co dnes AdSense obhajují, zjistí, že pro peníze na provoz („Zaplatí to hosting“ je nejčastější argument) ještě rádi sáhnou do své kapsy.
Radek Hulán #23
#22 Arthure Dente, jak jsem psal dříve, Google AdSense je loterie s nulovou cenou lístku“. Můžeš něco „vyhrát“, přičemž ztráty jsou zanedbatelné.. ;) Pokud si prostě mohu „vsadit“, a téměř nic mě to nestojí, proč bych si proboha nevsadil?
Roman #24
„publikovat se mohou jen přesné údaje o výdělku. Pokud by někdo publikoval nepřesné údaje, porušuje AdSense podmínky. Mohu tě tedy ubezpečit, že závidět 28.000 Kč / měsíc, je zcela korektní, a můžeš se této závisti dále věnovat 🙂“
Sugestivna argumentacie ktora je sice politicky korektna ale nedava priamu odpoved. Vysku zarobku, ktoru obhajuje, naviac implikuje nepriamo. 99% percent populacie to samozreme spolahlivo oblbne, ale co ja a Arthur Dent? Jak hovoria nasi english friends. „The trafena goose gaggled“ 😉
Roman #25
#22 Arthure Dente, „zjistí, že pro peníze na provoz („Zaplatí to hosting“ je nejčastější argument) ještě rádi sáhnou do své kapsy.“
Pravdupovediac, tuto vetu som nepochopil.
Jiří Bureš #26
Sakra, a já chtěl napsat opravdu pěkný článek na téma AdSense. A už jsem měl i titulek: S AdSense jsem včera vydělal $ 0,03.
Pěkně jsi vystihl, jak to vlastně je.
Roman #27
Este jedna filozoficka poznamka k clanku. Myslim, ze na zarabanie penazi clovek musi byt prisposobeny. Ak niekto na to proste nema na to cojones tak mu nič nepomôže. Ak chceme zarabat v oblasti sluzieb a interaktivnej zabavy, vzdy sa skor ci neskor dostavame do užšej interakcie s prostredím z ktorého sa uspech-peniaze žmýkajú. Človek sa mujsí zbaviť apatie a vždy v každej chvíli byť pripravený riadiť svoj profit. Musi aktivne prehodnocovat svoje zaujmy a hodnotovy rebricek (aspon tie nizsie priecky 😉, ak je to potrebne. Aktivny pristup k zarabaniu penazi mnohym z nas chyba. Vacsina z nas caka, ze nam uspech a peniaze spadnu same do ruk, a ze sa pri ich dosahovani ani trochu nezaspinime. Bohuzial, takto to nefunguje . Su ludia ktori si to dokazu uvedomit a nezavidia prirodzene uspesnym ludom (ktori sa podobnymi uvahami nezaberaju) ich uspech. Pretoze bezpochyby, aj takyto uspech je zasluzeny. 😉
Jiří Bureš #28
#19 Lokutusi, To, že někdo blokuje reklamu mi nijak nevadí. Dělám to občas taky.
To že mi AdSense nevydělává tisíce mi taky nevadí. Lhal bych ale, kdybych tvrdil, že by se mi to nelíbilo. Prostě to beru jako zábavu, zajímavou zkušenost a možnost ověřit si některé skutečnosti.
wrata #29
trocha sentimentu: kde jsou ty časy, kdy se blogovalo pro vlastní zábavu a pobavení (či poučení) druhých…
Arthur Dent #30
#25 Romane, Leckde čtu o tom, jak „AdSense vám na vašem blogu vydělá alespoň na hosting“. Tuhle frázi vídám tak často, že jsem na ni už alergický, ale jak vidno – funguje, protože ji mnozí opakují a přežvykují dál. A vzhledem k výše napsanému se zkrátka těším na tu chvíli, až někteří z nich zjistí, že
a že tedy raději zvolí možnost „zaplatit si hosting z vlastní kapsy“ než „zaplatit si ho z AdSense“ :)
Arthur Dent #31
#23 Radku Huláne, „Zanedbatelné“? Mno… pokud ti nevadí ztráta kontroly nad obsahem, který je na tvé osobní stránce zobrazován, pokud ti nevadí, že děláš picmocha pro reklamu někoho jiného, pokud ti nevadí, že jsi „držák cedule se šipkou k McDonaldu“, tak – ano, ztráty jsou pro tebe zanedbatelné :)
#29 wrato, Copak to, ale mnohem horší je, že dnes se komerce vkrádá také do reklamy
David Grudl #32
#12 Lokutusi, to je dosti zavádějící, že. Radek nemá stabilně 1200 za měsíc, ale za první měsíc. Graf v článku mnohé ozřejmí. A dále – v mém případě se vyplatí ještě po půl roce mít na (docela nenápadném) místě reklamu. Dělám snad někde chybu?
#11 Lokutusi, „blogy“ nezačaly bláznit.
Radek Hulán #33
#31 Arthure Dente, ano, to, co se objevuje jako reklama na http://radekhulan.cz, mě netrápí, jsou mi totiž z 99.9% lhostejní lidé, co ten web čtou, a co si o něm povídají. Neznají mě, mají často špatné znalosti, jejich pohlad ne můj web je jejich problém, a nikoliv můj. Proč mi nakonec mají vadit odkazy na itlevne.cz, za které potencionálně dostanu 28.000 Kč / měsíc? Možná to nekomu vadí, mě ne, a proto je to loterie, kde mohu jen vyhrát, ale nikoliv prohrát.
Naopak třeba na https://mywebdesign.cz/ bych samozřejmě podobnou reklamu nikdy nenasadil, a asi je jasné proč. Tam by ztráta kontroly nad obsahem mohla zatraceně vadit.
Lokutus #34
#32 Davide Grudle, Já nemám web, na kterém bych to otestoval, ale prostě se mi nechce věřit, že z počátku (těsně po nasazení) návštěvníci klikají na reklamy více, než o pár měsíců později. Z jakých pohnutek by to dělali?
Roman #35
#30 Arthure Dente, Teraz uz chapem. Preziju (z toho) len ti najlepsi. A tak to ma byt. 😉 Je to ako v prirode. Najprv sa natlacia predatori zjedia najelpsie kusy masa, potom pridu mrchozruti a nakoniec vsetko ostatne obzeru cerviky. Znie to hnusne, ale v podstate takto to funguje aj na internete 😉. Ono je to zabavne hlavne v tom, ze tie cerviky su tiez spokojne a preziju aj ked uz nebude dostatok potravy, kdzeto predatori a mrchozruti sa budu musiet pohnut zasa niekam inam 😉.
Radek Hulán #36
#34 Lokutusi, na řadu webů chodí lidé jen denně, na nové články, nikoliv z vyhledávačů. A tito lidé si brzy vypěstují „reklamní slepotu“, a přestávají klikat.
Zde se třeba projeví výhoda WELL.DONE, který má přes 50% návštěv z vyhledávačů, jeho obrovská databáze 1200 článků je prostě doslova poklad, řada z nich je značně rozsáhlých, a čtených v řádech desítek tisíc (20–50.000x).
Na čtenáře, kteří přijdou ze search engines, reklamní slepota neplatí, a AdSense příjmy tudíž nemají důvod se snižovat. Navíc je na nich často slušně zacílená reklama, která má vysoké eCMP.
Davidův článek platí spíše na malé webíky, co se snaží psát denně 2-větné články, nikoliv na weby se skutečným obsahem, jako je WELL.DONE a s perfektní pozicí ve vyhledávačích..
David Grudl #37
#34 Lokutusi, uživatelé si zvyknout na pozici reklamy (ignorují ji), vidí stále stejné inzeráty, zmizí efekt překvapení.
Stále je možné, jak naznačoval #1 xom, zaujmou náhodné návštěvníky z vyhledávačů a „překvapit“ je reklamou umístěnou před samotným článek. Ale pokud web není cílen na náhodné návštěvníky, stejně to původní zisky nenažene.
(uvažuju, že bych to na týden zkusil, abych mohl přijít s konkrétními čísly, ale nechce se mi do toho)
Roman #38
#36 Radku Huláne, Ja som si schvalne nagooglil terminy ako „nvidia“, „holka“, „opera browser“ a preklikol a kontextove reklamy na vyslednej stranke sa zaoberali hocicim inym len nie temou clanku. Nehovoriac o tom ze vacsina tycho vysledkov bola aj s obmedzenim site:.cz utopenych hlboko vo vysledkoch. Langerova sa trosku tematicky chytala.. (Na „byt milionarkou v 16 letech“ by som asi ako teenagerka klikol). Dobre sa to chytalo „apple“ a „ipod“ a automobilova tematika. 😉
Mr.Smart #39
Pokud blog za něco stojí, tak na tu reklamu mohou čtenáři klikat cíleně. Zatím mi to připadá, jako by klik na odkaz/reklamu byl vždy jen důsledkem zmateného uživatele. Mě kolikrát padne do oka reklama na kterou kliknu, protože zrovna něco takového hledám, nebo se o něco takového obecně zajímám. Potom ty příjmy nemusí mít takovou sestupnou tendenci. Příkladem by mohl být nějaký odborný a do jisté míry originalní blog. Tím nemám na mysli tu českou blogerskou scénu, která je tvořená tzv. webařema, kteří píšou všichni víceméně o tom samém. Viděli jste nějaký český blog se zaměřením na „Computer science“? Já ne.
Petr Stříbný #40
Trochu si pan Hulán protiřečí, když tvrdí, že mu na 99.9% jeho návštěvníků nezáleží. Je jasné, že záleží, jinak by těch 28k nikdy z AdSence neměl. Nikdy by neměl tolik zpětných odkazů, zákazníků a nikdy by se tou návštěvností nechlubil. Přece víme, že méně je někdy více 🙂
A je velmi smutné, že pan Hulán neustále mluví o stádech a blbcích, přičemž jeho blog lidé z tohoto stáda čtou a ani si neuvědomují, že Radek při svých četných hanlivých nadávkách myslí právě na ně.
Kaderas #41
#19 Lokutusi, Nejsem zcela proti blokování reklam na internetu, přesto nemohu tvrdit, že bych tohle hnutí podporoval; viz.: Nebojím se klikat na reklamu, ale..
Přijde jenom mě Radek agresivní na všech tématech, které ho povyšují nad ostatní, nebo si to myslí i někdo jiný? Asi se znova zařadím mezi „teenagerovské lamky“, ale já Filosofa čtu moc rád (a vůbec si nemyslím, že vydává krátké články).
TonyK #42
#39 Mr.Smarte, V případě odborného blogu je většinou vysoká míra relevance, tj. pokud budete mít blog např. o chytání ryb, tak reklama na prodejce rybářských potřeb bude mít dlouhodobě vysokou míru prokliku, bez ohledu na to zda se jedná o návštěvníky stálé nebo náhodné z vyhledávače.
carnero #43
<ot important="nic_ve_zlem">
poslední dobou jsou některé české blogy velmi zajímavé – modelově začnou o AdSense a skončí u Hulána</ot>
Ale jinak, myslím, že každý má AdSense k něčemu jinému. Někdo tím vydělává a někdo prostě zkouší „novou hračku“. On AdSense na jednu stranu běžným bloggerům (BBU :) ) nabídl možnost si zkusit na jakou barvu lidi klikají víc a na jakou míň, kam klikají a tak. AdFox nebo eTarget tu byl dřív, ale nikdy nebyl takový humbuk, který by na daný systém upozornil a hlavně který by umožnil všem srovnat výsledky a poznatky se „sousedem“. A lidi strašně rádi srovnávají :)
IMHO…
Mr.Smart #44
#42 TonyKu, Tak nějak jsem to myslel, vždyť reklama není něco apriori špatného. Dokáže štvát, ale to je tím, že to s ní někdo přehání (iDnes, Prima, Nova). Mě ten článek vyzněl tak, že:
Jde právě o tu relevanci.
#40 Petře Stříbný, Pana Hulána neznám, ale nemyslím si, že si nutně protiřečí. On třeba ví, že i kdyby vydal článek s názvem „Můj blog čtou jen tupci“, tak mu to návštěvnost neovlivní, naopak by se tam slezla opět nějaká sebranka a začala s moralizováním, flejmovalo by se až do rána a on by si ještě mnul ruce. Lidé alespoň v Čechách nejsou moc hrdí, kdo víc dá, za tím jdou. Tak je to v politice a všude. Pokud pak pan Hulán napíše přínosný článek, tak se na web ti lidé stejně vrátí a bude jim jedno, že si o nich autor myslí, že jsou tupci.
Radek Hulán #45
Slovo „nezáleží“ samozřejmě neznamená, že nemám radost z toho, že čtenáři klikají na reklamu, mám, znamená jen, že ty lidi osobně neznám, a tudíž mi na nich nemůže ani záležet jako na lidech.. Jsou to pro prostě masy, nikoliv jednotlivé osobnosti, a jinak to být nemůže… Určitě jsou mezi nimi super lidé, proto také ostatně čtou můj skvělý web, nicméně, znám je asi stejně jako domorodce v ukrajinské vesničce Uzonoglu..
Lokutus #46
#41 Kaderasi, Na takový komentář jsem čekal. Přečetl jsem článek a shledal jsem v něm ta samá traumata, jako v článku Lukáše Havrlanta.
1. Kdo blokuje reklamu, je zloděj.
Mám pocit, že slovo zloděj dostává poslední dobou trochu jiný význam. Podle blogerů jsem zloděj, když mám adblocker, podle OSY jsem zloděj, když si koupím prázdné CD, podle MDČR jsem zloděj, když mám na předním skle nalepenou loňskou dálniční známku.
Kdo je tedy zloděj. Zloděj je jednoznačně člověk, který nějakému jinému člověku, nebo skupině osob něco ukradne. Co vlastníkovi kradu tím, že použiji funkci prohlížeče, která mi umožní nevnímat reklamy? Kradu mu zisky? Nesmysl. To by se jeho zisk musel přesunout ke mě. To by byla krádež. Al ejá mu pouze nedám vydělat. Ovšem to bych mu stejně nedal. I kdybych adblocker nevyužíval, tak bych nikdy na reklamu neklikl. Za celý život jsem na internetu kliknul asi na tři reklamy. A to hned první den, co mě poprvé připojili přes stařičký modem k internetu. Od té doby mě postihla bannerová slepota a já reklamy nevnímám, ať jsou umístěné kde chtějí. Stejně jako v té televizi. I když nechám reklamní předěl proběhnout normálně a pak se zamyslím, tak si nevzpomenu na jedinou reklamu, která v něm běžela. Prostě vypnu. AdBlocker mi pouze umožňuje trochu vyčistit stránku od zbytečného balastu. Stejně jako když si z televize nahraju film bez reklam. Nic víc, nic míň.
2. Uživatel s blokátorem pouze závidí a proto nechce umožnit vlastníkovi webu zisk
Jak jsem napsal k bodu 1., dělám to z čistě pragmatických důvodů. Zisky vlastníka webu jsou mi šumák bubák. Jen vím, že by mě ten reklamní obsah stejně minul, tak proč ho vůbec zobrazovat.
3. Stačí proklik na důkaz díků za pěkný článek
Toto je jasné pokrytectví. Řetěz je nastaven od výrobce, přes reklamní agenturu, poskytovatele reklamy, poskytovatele prostoru pro reklamu až po uživatele, tedy potenciálního zákazníka. Principem je, aby koncový uživatel nejen kliknul, ale také něco koupil. Ovšem vlastník webu je placen za proklik, nikoliv za následný prodej. Proto žádá čtenáře, tedy uživatele, aby alespoň jen kliknul, protože ho to nic nebude stát a dá tím vydělat vlastníkovi webu. Fakt, že se v tu chvíli chová hůř, než ten tolik zatracovaný uživatel s blokátorem, jen směrem k reklamce, která mu ten proklik bez efektu zacáluje, je v tu chvíli pro něj irelevantní. Kdyby byl fér, nabádal by uživatel nejen k prokliku, ale i následné koupi, aby se kruh uzavřel.
Závěr
Pokud někdo poskytuje veřejně nějakou službu zdarma, musí počítat s tím, že tu službu lidé budou používat… zdarma, samozřejmě. Pokud toho chce využít k výdělku na reklamě, musí počítat se svobodnou vůlí uživatelů, kteří třeba o reklamu nestojí, ale užívat službu chtějí, neboť je stále zdarma. Komu se to nelíbí, má dvě možnosti. Buď zajistí, aby se spolu s blokovanou reklamou zablokoval automaticky i zbytek obsahu, což mu vyfiltruje uživatele s blokátorem, kteří budou nuceni jít jinam, anebo si vytvořit výjimku; nebo si obsah standardně zpoplatní. Ale obviňovat někoho ze zlodějiny jen proto, že nesleduje reklamy, to je humus, s prominutím.
A pokud všechny ty weby zkrachují, jak píše Lukáš Havrlant, tak to je prostě normální tržní mechanismus. Cena informací na webu dnes devalvuje. Informací je mraky. Zkrachuje jeden webmaster, místo něj přijde deset jiných s větším nadšením a lepším obsahem. Když zkrachují všechny weby, začne být vyšší poptávka, než nabídka. Cena pak stoupne. Obsah se bude nadále zpoplatňovat, přijde reklama… no a dál to znáte.
stibi #47
ehm … o AdSense si moc rád přečtu, ostatně tady se čte dobře skoro všechno .. ale prooooooč se poslední dobou kdejaká diskuze stočí k Hulán vs. ostatní .. aneb někdo si rýpnout musí .. že rejpe Hulán, to je jasné .. pak stačí málo a už to jede … šmarjá ignorujte .. konec. . omlouvám se za OT komentář .. ulevilo se mi ..
Kaderas #48
#46 Lokutusi, V tvém komentáři se objevuje spousta polopravd, mýtů a lží.
1.)Al ejá mu pouze nedám vydělat. Ovšem to bych mu stejně nedal. I kdybych adblocker nevyužíval, tak bych nikdy na reklamu neklikl. Ačkoliv je to pouhá polemika, co kdybych vydělával peníze zobrazením reklamy, nikoli proklikem??
Stejně jako v té televizi. I když nechám reklamní předěl proběhnout normálně a pak se zamyslím, tak si nevzpomenu na jedinou reklamu, která v něm běžela. Přesně tak, ničím tu reklamu neblokuješ, prostě ji ignoruješ, když tě nezajímá, tak ji nechej plavat. Copak to není to samé, jako internetová reklama?
2.) I pouhé zobrazení ovlivňuje činnost adSense.
3.) Není reklama, jako reklama. Neřekl bych, kdybych měl nasazenou invia (seznam dostupných reklam )reklamu, kde ti peníze vyplatí až když prostřednictvím svého webu prodáš zájezd. Ano, poté bych oslavoval – kupte si zájezd z tohoto webu! Ale jestliže je reklama různorodá a vesměs se nejedná o materiální věci (to berte s nadhledem), tak jde především o návštěvníky. Krom jiného, já nikoho nikam nenutím, nikomu nevštěpuji – KLIKEJTE NA REKLAMU, ale snažím se odstranit blokádu s reklamy související. Pokud mě reklama zaujme (což AdSense umí), proč se bát na ni kliknout??
4.) Reklama je způsob výdělku, koukni se do televize, novin, rádia; má-li člověk afekt proti nadšencům, kteří si tak alespoň minimálně sníží náklady na provoz, který si hradí z vlastní kapsy, nechť si nechá internet odpojit 🙂 Tímto končím bezvýznamný flame.
Lukáš Havrlant #49
#46 Lokutusi, Ta samá traumata jako v tom článku? Určitě?
ad 1: Nikde v článku netvrdím, že ten, kdo nekliká na reklamu či si ji ani nenechává zobrazovat je zloděj.
ad 2: Nikde v článku nestojí, že každý, kdo používá blokátor, závidí zisk.
ad 3: Nikde v článku nestojí, že bychom měli děkovat webmasterovi kliknutím na reklamu. Ba dokonce naopak, vystupuji tam proti tomu.
numero #50
Takže takhle:
Arthur Dent #51
#46 Lokutusi, Ale ty mě chlape fest prudíš! To se dělá, zveřejnit můj článek pět dní před tím, než oficiálně vyjde? (Teda, ne doslova, ale téma je stejné, závěry také, dokonce i Havrlant je zmíněn…)
Lukáš Havrlant #52
#51 Arthure Dente, Koukám, že když se člověk dostane na chvíli na seznam.cz, je to horší, než kdyby byl v Televizních novinách 🙂
Arthur Dent #53
#52 Lukáši Havrlante, Odkaz na ten článek mi poslali tři lidé nezávisle na sobě. Naprosto netuším proč, když jsem se ptal, tak prý „mysleli že by mě to mohlo zajímat“. Jinak bych se tam nedostal… Ale asi to mělo velkou penetraci :)
Lokutus #54
#48 Kaderasi, má-li člověk afekt proti nadšencům, kteří si tak alespoň minimálně sníží náklady na provoz, který si hradí z vlastní kapsy, nechť si nechá internet odpojit
Nikde jsem nepsal, že mám afekt proti nadšencům. A nevím, proč bych si měl odpojovat internet kvůli někomu, komu vadí můj adblocker. Bohužel jsi vůbec nepochopil, o čem jsem psal. Přečetl's to, ale nepochopil.
Ad. noviny: Nekupuji.
Ad. televize: Při sledování přepínám při reklamách, při nahrávání reklamy vynechávám.
Ad. rádio: V mém rádiu reklamu nepouštějí.
Ad. Internet: Reklamy blokuji.
Doufám, že se shodneme na tom, že mám právo používat na tvém webu adblocker, dokud mi to technologicky, nebo smluvně neznemožníš.
Lokutus #55
#49 Lukáši Havrlante, Mluvil jsem o traumatech. Tvůj i Kaderasův článek vyznívá dosti podobně ohledně nářků na blokovače reklam. Jen to každý říkáte trochu jinak.
Ty píšeš o tom, že kvůli blokovačům přicházíš o peníze, zatímco Kaderas nás na tvrdku nazval zloději. To beru jako zloděje.
Kaderas popisuje myšlenkové pochody uživatele jako že z něj admini webů akorát tahají peníze, ty mluvíš rovnou o vyžírkách. To beru jako závist.
A ano, skutečně se rozcházíte v názorech na kliknutí z vděčnosti. Takže se ti za tento bod omlouvám.
Každopádně jde o celek a celkem s vámi oběma nesouhlasím.
Lokutus #56
#51 Arthure Dente, Na ten článek se těším. A myslím to upřímně.
stibi #57
#52 Lukáši Havrlante, btw tvůj článek pronikl i mezi běžné BFU … (vítr vane od P. Baty :) ty už víš .. že jo :)
David Grudl #58
Upozorňuji, že tento článek není o Radkovi Hulánovi, patrně jste se přehlédli. Existuje nějaký odborný výraz pro neschopnost bavit se alespoň chvíli o něčem jiném?
Grga pitič #59
#58 Davide Grudle, hovorí sa tomu kokotizmus
numero #60
#58 Davide Grudle, Hulánocentrismus? Ok, nechme toho
David Grudl #61
#59 Grgo pitiči, #60 numero tak, a přesně tyto dvě věci zde netrpím. Kliknout na „smazat komentář“ je tak snadné…
Roman #62
#54 Lokutusi, Bojim sa ze vdaka ludom co reklamu „okazale ignoruji“ bude na webe viac vlezlych podprahovych reklam ktore si „tupe masy“ ™ neuvedomia ale mna, Arthura a Radka budu otravovat este viac 😉. Samozrejme vzniknu dalsie addblockery. Nakoniec bude treba blokovat uplne vsetko, coz je podla mna rozumne, pretoze… http://www.internetisshit.org/
Dave #63
Vydělával jsem stabilně s AdFox (zaplatilo mi to náklady na hosting a doménu 😉 plus něco navíc), tak nevím, proč bych nevydělával s AdSense ještě lépe.
SneakerXZ #64
Nechápu, že čtenáři řeší to jestli reklama vadí či nevadí. Přeci na to máme AdBlock? Stačí si tam přidat Sklikl, Etarget, AdFox, AdSense atd. a kontextové reklamy se pro vás stanou historii.
Doopravdy se celkem divim, aby někdo měl výdělek 30$ denně, tak musí kliknout přinejmenším 60lidí a divim se, že se jich tolik najde. Tím chci říct, že jsem překvapen, jak málo uživatelů používá AdBlock. Jelikož kuli AdBlocku jsem třeba na La Trine neznamenal, že tu někdy byla reklama až když se začaly objevovat články o reklamních tricích. Tak mi došlo, že tu je asi taky =) AdBlock je dostupný ve všech prohlížečích…
llook #65
#50 numero,
Děláš si kozy nebo prdel? Tohle teda na rozdíl od blokování za okrádání považuju! Uvažuj, kde se berou ty peníze, které autor za tvé kliknutí dostane?
--==[FReeZ]==-- #66
Pekny clanek, podle zkusenosti dalsich lidi z ostatnich statu, kde je jiz AdSence prezite lze ocekavat za nekolik mesicu jisty nezajem i od ceskych uzivatelu.
Zvykaji si postupne neklikat zhruba tak, jako je tomu u klasickych banneru a predevsim se to pry AdSence inzerentum financne nevyplaci, protoze uzivatel klika nyni zejmena ze zvedavosti a nikoliv proto, ze by chtel neco nakupovat.
MiSHAK #67
Takto jsem se dlouho nenasmál! 😁 😁
Vidím, někteří si tady potrpí na R.H. (já), někteří fandí DGX (já) nebo L. H. (já). A Lokutus a Kaderas jak klubko vzteklých psů se koušou do zadnic, kdo to prý vydrží déle!
Abych nezapomněl musím si taky selfLinkWebArticlenout .
Hláška o lžích polopravdách a omylech, kde jsem to jen slyšel… Wagner nebo BESIP? Teď nevím!
Blahopřeji DGX, napsat do komentářů tři další články, to dokáží jen Tvý komentující!
Amoondre #68
#58 Davide Grudle, Vacsina clankov nie je o RH, do chvile kym sa RH neobjavi v komentaroch. On ako poloboh rozhodne co je spravne a co nie, co je dokonale a co nie je. A potom to ide dolu vodou.
Arthur Dent #69
#58 Davide Grudle, Nese to společný název „obsese“, toto konkrétně je „obsese typu Milf“, která se vyznačuje nutkavou a imperativní potřebou komentovat vše, čeho se objekt dopustí. Bývá šmrnclý i mesiášským bludem o „čištění internetu“. Doporučuji dělat totéž, co jsem doporučoval jindy: Nereagovat, nekomentovat a máš-li možnost podobné projevy dusit v zárodku, tak neváhat.
Jinak – AdSense na blozích podle informací, které dostávám, zatím nic moc, spíš ale to Nic než to Moc :)
Lukáš Havrlant #70
#55 Lokutusi, ad 1: přijde mi trochu zvláštní domyslet si, že jsem o někom prohlásil, že je to zloděj a pak proti mě použít (téměř) slovníkovou definici slova zloděj…
Lokutus #71
#70 Lukáši Havrlante, Když si tedy odpustíme slovíčkaření (aneb kdo, co přesně řekl a jak to přesně myslel) a zaměříme se na problematiku, jako celek, tak mi odpověz, zda souhlasíš se závěrem:
Doufám, že se shodneme na tom, že mám právo používat na tvém webu adblocker, dokud mi to technologicky, nebo smluvně neznemožníš.
Lukáš Havrlant #72
#71 Lokutusi,
Máš. Dokonce to právo máš, i když ti to technologicky znemožním 🙂.
Arthur Dent #73
#72 Lukáši Havrlante, Ještě že si rozumíme :)
Takovýmto lidem bych s chutí zablokoval nejen reklamy, ale také celý obsah stránek. Docela by mne zajímalo, jestli tito lidé předtím, než si přečtou noviny, vezmu nůžky a vystřihnou z novin všechny reklamní bloky. – no, popravdě: Chodí mi časopis v PDF. Než s ním cokoli udělám, tak vezmu Acrobata a vystříhám všechny „full-Ad“ stránky. Jednak tím velikost souboru klesne o víc než polovinu, druhak se s ním líp pracuje.
Zbytek v pondělí v sloupku…
Lukáš Havrlant #74
#73 Arthure Dente, Těším se :)
(jinak je jasné, že všechny příměry a přirovnání se dají buď lépe nebo hůře napadnout…)
Fred #75
#46 Lokutusi, Konečně rozumný názor, naprosto souhlasím. Adblock prostě není žádná zlodějina, naprosto jiná situace by byla kdybych používal rozšíření blokující referer, nebo odstarňující přesměrování.
Arthur Dent #76
#75 Frede, Mohu se zeptat na souvislost AdBlocku, zlodějiny, blokování refereru a odstranění přesměrování? A co pop-up?
numero #77
#65 llooku, Jo a když klikneš pod vlivem článku Lukáše Havrlanta tak se ty peníze jen tak objeví?
Lokutus #78
Pokud z toho blogeří a redaktoři nic nemají a jsou z toho frustrovaní, ať se na to tedy vykašlou a jdou dělat něco jiného.
Tohle vytváření kolektivní viny za každý pšouk mě vážně dojímá.
Hannes #79
reakce na clanek: Graf vašich výdělků z AdSense se nemusí pouze propadat
Roman #80
Teda… videl som uz vselico.. porno blogy.. pilulove blogy… ale „uspesnyblog.info“ to je uzasny napad 😉. Co tak zalozit stranku „jak-byt.uspesny-sberatel-postovych-znamek.info“ alebo co ja viem „uspesny-televizni-divak.info“ ;))) alebo „uspesny-turista.info/stanovani-v-zone-lavinoveho-ohrozeni-jak-prezit“ 😉
David Grudl #81
Tak, a už je to tady. Na blogu Ad-Sense CZ byla zablokována reklama, Úspěšný blog.info má zablokovaný účet. Důvody si Google vždy najde.
Nikomu to nepřeju, ale holt – Konec AdSense na českých blozích ;)
Streamer #82
#26 Jiří Bureši, nech sa snazim ako chcem tiez mi to hadze taketo sumicky… a to mi prednedavnom prislo upozornenie z googlu ze mi zrusia ucet ak pribudnu este neplatne kliky 🙂 a to nic neopravnene nerobim, ani neklikam na vlastne reklamy… fakt je asi lepsie tvorit kvalitny obsah a neskodit to reklamou a pripadne robit reklamu sebe a svojim vlastnym projektom
Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře.