D1 – tam se stojí nelépe!
Protože D1 mám, coby dlažební kostkou dohodil, udržuji si dobrý přehled o dopravní situaci. Zatím to není tak zlé, během dne jsou okamžiky, kdy dálnice jede. Jen je jich čím dál tím méně.
Svěží vítr do pozvolného zhoršování průjezdnosti D1 přinese nový silniční zákon. Ten bude platit již od zítřka a krom dalších výhod prodlouží dobu, po kterou budou moci kamiony jezdit po dálnicích o víkendech. Tím se s průjezdností skoncuje definitivně.
Billboardy kolem dálnice začínají používat menší písmo a více textu. Řidiči mají dostatek času si je prostudovat a pouvažovat o nabídce.
Donáškové pizzerie již běžně doručují italskou krmi i řidičům jedoucím po dálnici. Objednáte přes telefon a uvedete, na kterém kilometru právě stojíte.
Bydlet u dálniční benzinové pumpy má své výhody. Občas někdo zavolá: „Stojím dva kilometry od AGIPky, takže za hodinku bych mohl být u vás. Nedáme kafé?“. Snad nám tu ty benzínky vydrží i přes léto…
Každá mince má i svůj rub. Nervově labilní řidiči již po několika
hodinách stání mají tendenci opustit D1 a zkusit rychlejší polní cesty.
Tím rozvíří obrovské množství prachu. Nejlíp to vidím na skle auta, kde
se během dne nachytá pěkná vrstva.
ale auto, vždyť to mohu umýt, jenže co ty děti, ty děti co si tam hrají a všechno to dýchají, pomyslel vůbec někdo na děti?
Přemýšlel jsem, že bych si u dálnice otevřel trafiku a kolemjedoucím prodával noviny. Určitě by je zajímalo, co se událo nového ve světě, zatímco stojí na dálnici Praha-Brno.
Budoucnost je růžová
Od nového roku bude pro kamiony zavedeno mýtné. Dopravní firmy se proto chystají místo jednoho kamionu vypravovat více lehčích (nezpoplatněných) vozidel. To bude prima. Poté se pravděpodobně zavede mýtné pro všechny automobily. Budeme je platit rádi. Nevím jak vy, ale já si za kvalitní cestování rád zaplatím!
Komentáře
peCan #1
Na mě by jsi s těma novinama moc netrhl.
Mám úžasné štěstí, za poslední rok jsem stál v koloně jen 2 hodiny. Když se v zimě uzavírala dálnice kvůli sněhu, stihl jsem to projet. Hold jsem asi dítě štěstěny. (ale jak v čem;-))
Zerog #2
Jo D1 to je klasika. Ja tedy spiš jezdim na druhou stranu a to na Vyškov a pak do Kromeřiže. Tam večinou kolony nejsou ale dálnice se misty měni na ponelodrom . PS: diakritiku moc nemusim :)
Zerog #3
Jo jen tak pro zajimavost muj tatik je ted v Praze a jede dom (brno). Snad ho jestě dnes uvidim . Asi to objede pres new zeland.
mmmm #4
Ta pidisilnice na fotce je vážně dálnice… tak to… koukám sem fakt rád, že Praha je stát ve státě, ze kterýho nemusím ven, maximálně tak párkrát dojet do satelitního městečka Prahy (= Kladno).
Lukáš Havrlant #5
Tak co, Davide, kolik jsi dostal za tu „skrytou“ reklamu na ČSOB? 🙂
pochvala #6
super nejlepší článek co jsem kdy četl, fakt paráda (nejsem dgx vážně ne…)
David Grudl #7
#6 pochvalo, Je to velmi dobrý článek. I když už jsem četl i lepší. Ano, tady, na La Trine.
rony #8
a co reklama na terenne vlastnosti Superbov a Oktavek? ha? Co tajne dodatky k zmluve so skoda auto?
vrabcak #9
Ale vždyť ti řidiči tam jezdí dobrovolně a rádi. O D1 se to přece ví už dávno, a proto tam jezdí hlavně ti, kterí jsou placení od hodiny, aby měli větší diety 🙂
llook #10
Na dálnici číslo jedna vyjetejma kolejema…
Budoucnost je IMHO ještě růžovější než předpovídáš. Podle mě dopravní firmy budou náklad vozit po alternativních, nezpoplatněných, cestách. Je přece tolik nádherných silnic, po kterých lze jezdit s kamionem a ještě se řidič cestou pokochá architekturou venkovských městeček a vesnic.
Misha #11
nevím, tento týden jsem najezdil po dálnicích mezi Prahou, Brnem, Ostravou a Vsetínem 1500 km a nestál jsem v jediné zácpě, tak nevím v čem je problém :)
Lukáš #12
Jojo, včera jsem taky koukal, že je dálnice solidně ucpaná. Ale jak píšeš, nic zvláštního, je to skoro každý den. Většinou ale jen směrem do Brna, nikoli z Brna – z toho je vidět, že se všem v Brně líbí a nechtějí pryč :).
Roj #13
#11 Misho, Podle prepaleneho jasu tech totografii hadam, ze k temto vyjimecnym situacim dochazi v bezvyznamnych hodinach, kdy je slunce nad obzorem, tedy v dobe, kdy nikdo rozumny auto nepouziva 🙂
Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře.