píše samočinný generátor textů

Na navigaci | Klávesové zkratky

Jak Seznam selhává: Chyby, které bijí do očí

Jestli se něčím Seznam Zprávy zapíší do historie, tak jako příklad toho, že i když máte všechny trumfy v kapse, můžete to neskutečně podělat. Cenná zkušenost.

Seznam v posledních letech (díky výbornému PR) vnímám jako

  1. technologickou firmu, která ví hodně o webech
  2. rozumí vyhledávání a navigaci, jsou to její stěžejní produkty
  3. představuje nové projekty s cool designem
  4. samozřejmě je to zásadní reklamní agentura
  5. a má neuvěřitelné zdroje peněz i návštěvnosti

S boomem videí se Seznam pustil do něčeho nového – video zpráv. Průkopníci to nemívají lehké a dalo se očekávat bádání ve slepých cestách, nakonec sám doteď nevím, jaký je vlastně vztah mezi videem a textem pod ním, jestli mám číst, nebo koukat, nebo obojí?

Co jsem ale nečekal, že projekt tak krutě šíleně selže v oblastech, které měly být pro Seznam úplná brnkačka. Že ho budou zabíjet školácké chyby.

Příklad: Seznam má pořad, který se jmenuje Zvláštní vyšetřování. Dělají to reportéři Slonková s Kubíkem a točí Klusák s Remundou. Tedy fakt popiči jména. A pořad je skutečně dobrej.

Akorát ho nejde najít:

  • na hlavním svislém rozcestníku, „Zvláštní vyšetřování“ tam není
  • vyhledávací políčko název pořadu nenašeptá
  • když už na nějaký díl koukáte, nejsou tam odkazy na předchozí a následující díl
  • v doprovodném textu je několikrát název zmíněn, ale nikdy ne jako odkaz na stránku pořadu

Vlastně nikdy jsem v žádném textu u videa neviděl jediný odkaz. Jako by to redakční systém ani neuměl. Což zrovna u Seznamu vůbec nechápu.

Jiný podařený pořad jsou video glosy Jindřicha Šídla. Jmenuje se to trošku nešťastně Šťastné pondělí, a šťastné je hlavně to, že v titulku každého dílu už je odkaz na stránku pořadu.

V postranní navigaci ho pro jistotu najdete hned dvakrát: jako „Šídlo“ a jako „Šťastné pondělí“. Pod obojím jsou ale úplně jiné díly! WTF?

Samozřejmě se opět nekoná nic, jako odkaz na následující díl, natož aby jej web naservíroval automaticky rovnou po skončení přehrávání. Tohle přece umí roky i Stream, který taky patří pod Seznam.

Teď vůbec nechci řešit video nebo novinářskou kvalitu, to je jiná věc. Mně totiž nejvíc mrzí technologický fail, který bych v případě Seznamu skutečně nečekal a spolehlivě zabíjí i přístup k povedenému obsahu.

Kolik dalších podobně dobrých věcí Seznam Zprávy ukrývá? Nevím, nedostal jsem se k nim.

Mohlo by vás zajímat