optimalizováno pro širokoúhlé LCD navýšku

Na navigaci | Klávesové zkratky

Chlap chytrý jako vrata (o SEO)

Pročítám si články na Lupě když tu narazím na skutečný skvost, jak po literární, tak po obsahové stránce. Jeho autorem je v poslední době tolik zmiňovaný pan CEOSEO Robert Němec. V článku zazněly tak zásadní myšlenky, že stojí je rekapitulaci:

Když to trochu přeženu: skládá-li se Vaše stránka ze 60 procent z tagů <td>, řekne si vyhledávač: Aha, tahle stránka je o <td>!

To považuji v dějinách SEO za zásadní objev. To možná neví ani samotní tvůrci vyhledávačů. A když je stránka o <td>, je to dobře nebo špatně? Podíval jsem se schválně na zdrojový kód webu autora článku a ejhle! Jeho webík je také o …ehm… o <td>. Takže to bude asi dobře.

Pan CEOSEO čtenáře nešetří a hned sype z rukávu další moudro. Ne ledajaké, prozradí nejdůležitější pravidlo SEO: „Myslete jako vyhledávač.“ Ale jak myslí vyhledávač? Autor odpovídá: „Myslí tak, jak myslí jeho tvůrci a provozovatelé.“

Tedy logicky odvozeno, nejdůležitější pravidlo SEO zní: „Myslete tak, jak myslí tvůrci a provozovatelé vyhledávače.“ Což není jednoduché, obzvlášť když je vůbec neznáte. Sám Marek Prokop denně provádí dlouhá meditační cvičení, jejichž cílem je přenést se do mysli Larryho Page (autor PageRanku) a Sergeye Brina (autor BrinRanku). Díky tomu má v poslední době neodbytný pocit, že neví co s penězi a stále více se zajímá o burzu.

Dále pan Němec radí, které části stránky vyhledávač sleduje (všechny) a které je vhodné optimalizovat (všechny).

Náhodně generovaný obsah

Zvláštní prostor je věnován úžasnému SEO triku, který Vaše stránky bude katapultovat na první pozice, možná ještě o něco výš, někde mezi logo vyhledávače a vstupní políčko. Tím trikem je náhodně generovaný obsah. Z této rady si vzali ponaučení šikovní programátoři a vytvořili populární web www.lipsum.com. Jojo, kam se na to hrabe pravidelně aktualizovaný podtitulek zde, na La Trine.

Mám vážné podezření, že generátor náhodného textu má autorský podíl i na inkriminovaném článku pana Němce. Částečně to potvrzuje i pasáž, kdy CEOSEO zvedá prst a varuje: „nepokoušejte se oblafnout vyhledávač aktualizací typu ‚tato stránka se vygenerovala za 0,000001 s, je 23:04:03:02 a právě je zde 1 uživatelů‘. Na to Vám v budoucnu žádný vyhledávač neskočí – a možná Vás i penalizuje.“ Co myslíte, je to projev umělé inteligence nebo přirozené blbosti?

Až jednou…

Až jednou vyrostu a budu mít spoustu peněz, hned je všechny zanesu panu Němcovi. Ať mně dovolí být jeho zákazníkem. Ať mně za ně předá kus svého moudra. A pak budu konečně taky chytrý. Jako vrata.

Mohlo by vás zajímat

Komentáře

  1. Laupe #1

    no super;)

    před 20 lety
  2. Daus #2

    Dobrý článek

    před 18 lety
  3. zajDee #3

    avatar

    ehm, BrinRank… 😁 😁 😁

    davam 1* dgxovi a 5– panu CEOSEO :)

    před 18 lety

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře.