BILLUND, DÁNSKO (27. února 2025) – Společnost LEGO Group, jedna z nejznámějších hračkářských firem na světě, dnes oznámila zásadní změnu své korporátní identity. Od 1. dubna 2025 se ikonická značka LEGO oficiálně přejmenuje na „BlockPlay“. Tato transformace je součástí nové globální strategie, která má podle vedení společnosti lépe odrážet budoucnost hračkářského průmyslu.
„Po téměř století existence jsme se rozhodli pro odvážný krok vpřed,“ uvedl Niels B. Christiansen, generální ředitel společnosti na tiskové konferenci v dánském Billundu. „Naše interní průzkumy ukázaly, že spotřebitelé 21. století hledají značky, které autenticky komunikují produktový benefit. BlockPlay reflektuje, že naším produktem jsou kostky, se kterými si lidé hrají. Napříč demografickými skupinami.“
Následně se akcie společnosti propadly o 47 procent během dvou hodin, což je nový světový rekord v rychlosti ztráty hodnoty značky. 📉💸

Samozřejmě, nic z toho není pravda. LEGO se na BlockPlay nepřejmenuje, protože lidé v jeho vedení chápou hodnotu desítky let tvořené značky, ke které mají zákazníci emocionální vztah. Značky, která se stala součástí pop-kultury, filmů, video her a vzpomínek několika generací.
LEGO se na BlockPlay nepřejmenuje, protože v jeho vedení nejsou idioti. Na rozdíl od Voyo, které se od března přejmenuje. 🤦♂️
Ano, největší streamovací služba v České republice a na Slovensku s více než DEVÍTI STY TISÍCI předplatiteli mění od března svůj název na – wait for it – Oneplay! Slovo, které zní jako absolutní vítěz v soutěži o nejvíc generický název pro cokoliv! 🏆 Kdyby se generická loga z fotobank dala vyslovit, zněla by přesně jako „oneplay“.
Voyo je streamovací služba, se kterou její diváci tráví v průměru čtrnáct hodin týdně. Produkuje mezinárodně oceňované seriály jako „Metoda Markovič: Hojer“. Čtrnáct let diváci slýchají z nejsledovanější televize větu „Více na Voyo“. A co udělá její vedení? Vezme tuto úspěšnou značku, na kterou jsou všichni zvyklí, a prostě ji ZABIJE. 🔪 Pak na ni nachčije a spláchne ji do hajzlu. 🚽
A není to poprvé, co vidíme takovou korporátní vraždu. Nechci teď psát o tom, jak Allegro utratilo draze koupené známé české eshopy, zůstaňme klidně ve světě videa. Vzpomeňte si na Stream.cz – další úspěšnou českou mediální platformu. Třináct let budovali vlastní identitu. Vyprodukovali Kancelář Blaník, jeden z nejúspěšnějších internetových seriálů všech dob. A pak se nějaký génius rozhodl, že lepší bude vše přesunout na televizeseznam.cz. 💥
Ta doména byla tak úchvatně nešťastná, že si ji nedokázali zapamatovat ani zaměstnanci Seznamu: „Je to televizeseznam.cz? Nebo seznamtelevize.cz? Nebo seznamtv.cz, pod kterou mimochodem vysíláme v pozemním vysílání?“ 😵💫 A poté, co značku Stream.cz zrušili, zašlapali a počkali, až na ni všichni zapomenou, tak ji triumfálně OBNOVILI. Zřejmě i manažeři Seznamu, kteří původně chodili po kancelářích a vykřikovali „televizeseznam.cz je budoucnost!“, nakonec pochopili, že sedmnáctipísmenný název není zrovna to, co by si publikum žádalo.
Je těžké pochopit, jak může někdo vybudovat úspěšnou službu, a pak se rozhodnout vyhodit to, co funguje. Pokud vedení TV Nova a O2 čte tento post – možná není pozdě. Možná ještě z tohoto šíleného nápadu lze vystoupit. Co byste si pomysleli o rozhodnutí přejmenovat Coca-Colu na Onedrink? 🥤 Nebo Mount Everest na „One Kopec Mega“? 🏔️ Že je to choré? Tak přesně tak působí přejmenování Voyo na … jakže to bylo … něco s play.
Každý, kdo má základní povědomí o marketingu, ví, že hodnota značky se buduje desetiletí, a zničit ji lze přesně jedním dementním rozhodnutím na korporátní poradě v pondělí ráno. ☕🤯
Poznámka: V tomto článku vůbec neřeším, jestli Oneplay bude úspěšné. Předpokládám, že jo, stojí za tím lidé, kteří už úspěšné projekty vybudovali, a klidně může růst rychleji než Voyo. Psal jsem o něčem jiném: že když firma léta buduje značku, investuje do ní, vytváří povědomí, tak ta značka získává hodnotu. A přijde mi škoda tohle aktivum zahodit. Je to jako kdyby někdo celý den vařil luxusní svíčkovou a nakonec ji vylil do záchodu jen proto, že se rozhodl dát si pizzu. Rozhodnutí je to samozřejmě legitimní (stejně jako rebranding firmy), jen u toho mám ten blbej pocit, že se plýtvá jídlem.
Komentáře
Medcin #1
Koukám AI nemá jen problémy s počtem prstů, ale i s počtem obloučků v „u“
Jarda #2
Davide nezapomel jsi na Twitter? To je srovnatelne s tim Legem.
Martin #3
Pořád ještě může být hůř. Například by mohli být současní zákazníci nuceni projít obnovením předplatného, přeinstalováním všech aplikací, novým přihlášením do všech zařízení, smazáním veškerého nastavení a historie. A u toho by jim to mohlo neustále nadávat do čuráků…
Vít #4
málem jsem zdechnul při myšlence přejmenování Lega
Michal #5
Plus tam bude jeden den vypadek? lol
"Převod služby začne už 9. 3. 2025 v 00:01!
Od tohoto okamžiku nebude po dobu převodu služby možné provádět změny ve Vašem Voyo účtu, objednat předplatné, zrušit předplatné ani uplatnit Voyo kupón. Převod Voyo na novou službu Oneplay bude trvat minimálně jeden den."
Kombajn #6
#2 Jardo, Ale taky mu všichni dodnes říkáme Twitter a ne X… Dokonce mohu říct, že dřív než jsem se naučil říkat Twitteru X, jsem z Twitteru odešel… :D
hrach #7
Ještě by si to mohli přečíst z Wedosu, teda Vedosu.
nezbi #8
Top podání, pláču chcánky smíchy! 😁
Napište komentář