Honza Řezáč radí, abyste při omezeném rozpočtu na web investovali do marketingového plánu, obsahu, testování, a grafiku vyřešili šablonou za 10 babek.
Myslím, že to je úplně stejná chyba, jako celý rozpočet utopit v grafice.
Před lety frčel názor, že na grafice nezáleží a jde čistě o obsah. S tím jsem těžce nesouhlasil, grafika je dle mého zásadní součástí webu, přičemž musím upřesnit, že za velmi zdařilý a nadčasový design považuji třeba ten, co má Yuhůův weblog o webu. Úplně jiným příkladem může být web Apple, který prodává, i když třeba nerozumíte textům.
U všech webů jsem si design, byť nejsem grafik, dělal vždycky sám. Jednak jsem nechtěl utrácet za drahé profíky, ale především jsem byl dostatečně soudný na to vyhnout se práci levných grafiků. Nebo šablonám. Bych brečel, když Jiří s nadšením líčí, jak děsně levně pořídil design na Webtrhu, jenže jeho blog se kvůli tomu ale opravdu nedá číst.
Autoři šablon skutečně soutěží v nesmírně konkurenčním prostředí, proto se snaží především ohromit. Samoúčelně, lacině. Což přesně od grafiky nechcete. Navíc letos frčí animace, než zamíříte na Honzou zmíněný themeforest.net, dejte si kinedryl.
Grafika je důležitá součást webu, má vliv na důvěryhodnost, zapamatovatelnost a na ty praktické věci, jako čitelnost a možnost orientace. Nepodceňujte ji.