po dvou letech konečně nový slogan!

Na navigaci | Klávesové zkratky

Rylnou falou

Jako blesk z čistého nebe přišla od Google tisková zpráva přivádějící v život atribut rel="nofollow". Měl by se stát postrachem spammerů, zatím však zneklidňuje spíše SEO odborníky. Nakonec, v SEO sféře panuje poslední dobou docela nuda, takže konečně je o čem diskutovat.

Když teda jinak nedáte, podělím se s Vámi, drazí čtenáři, i o svůj názor. A bude vesměs Pragmatický (ačkoliv žiji v Brně).

Nepropadejte panice

Především – nevidím v tom naprosto žádnou tragédii. Proč? Protože hlavním zájmem Google je přece provozovat kvalitní vyhledávač, který vrací co nejrelevantnější výsledky.

Zavedením rel="nofollow" dává jasně najevo, že situace už není taková, jako před pár lety, a že úroveň vyhledávání nevylepší pouze vývojem algoritmů, ale potřebuje spolupráci i od webmasterů.

Tak nabídl rel="nofollow", jako skvělý a snadný způsob, jak odlišit významné odkazy od těch nepodstatných, bez nutnosti znásilňovat elementy <h1> a jemu podobné. Sice vedle šesti úrovní titulků je tato metoda poněkud binární (nikoliv bizarní), nicméně jsem rád, že existuje. A ať se o něm píše i v učebnicích HTML a slabikářích!

Odkazuj a bude Ti odkazováno

Nikde však není řečeno, jak bude Google na atribut rel="nofollow" pohlížet. Je tu všeobecná představa, že takové odkazy bude prostě ignorovat. Ta se nejspíš zakládá na tiskové zprávě, jenže tiskové zprávy nestvořil Bůh proto, abychom jim věřili, ale proto, aby měli jeho nezdárná dítka co psát a říkat si u toho manageři. Hehe, z toho jejich povídání aby člověk nakonec měl pocit, že Google to celé dělá z lásky k blogerům a chce je chránit před spammery 🙂

Mám za to, že přítomnost Rylnou-falouckého atributu bude jen dalším faktorem, další proměnnou ve výpočetních algoritmech Google. A s dolaďováním tohoto vzorce se bude měnit i jeho význam a důležitost. Je tedy úplně možné, že nevhodně nebo přehnaně použitý rel="nofollow" bude znamenat bodíky mínus i pro zdrojovou stránku. A až tohle nějakého anglicky mluvícího SEO guru napadne, bude zase o čem psát…

Pokud jste několik posledních dní strávili jakoukoliv příjemnější činností než sezením u komplu a informace o rel="nofollow" Vám unikla, můžete si víc přečíst na tomto Yuhůově rozcestníku.

Mohlo by vás zajímat

Komentáře

  1. Bochi #1

    Výborný článek, asi to nejrozumnější, na co jsem o „rel=nofollow“ narazil (když nepočítám informativní zprávy obsahující pouze věcné informace). Myslím, že se kolem toho zvedla trochu hysterie, ale ono to určitě tak horké nebude. Není to špatný nápad a pokud by se ukázalo, že to lidé zneužívají (nebo nevhodně používají), vždy je v moci Google rozhodnout, jak s tímto atributem naloží.

    před 20 lety
  2. binarniladin #2

    Čistě náhodou jsem si všimnul, že bloguje.cz už tuhle věcičku nasadil do akce. Ani jsem si nevšiml, že by to Arthur někde rozmazával. Zatím se to týká linků přímo v komentáři, nikoliv těch co člověk napíše do pole pro www

    před 20 lety

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře.