Jako blesk z čistého nebe přišla od Google tisková zpráva
přivádějící v život atribut rel="nofollow"
. Měl by se stát
postrachem spammerů, zatím však zneklidňuje
spíše SEO odborníky. Nakonec, v SEO sféře panuje poslední dobou docela
nuda, takže konečně je o čem diskutovat.
Když teda jinak nedáte, podělím se s Vámi, drazí čtenáři, i o svůj názor. A bude vesměs Pragmatický (ačkoliv žiji v Brně).
Nepropadejte panice
Především – nevidím v tom naprosto žádnou tragédii. Proč? Protože hlavním zájmem Google je přece provozovat kvalitní vyhledávač, který vrací co nejrelevantnější výsledky.
Zavedením rel="nofollow"
dává jasně najevo, že situace už
není taková, jako před pár lety, a že úroveň vyhledávání nevylepší
pouze vývojem algoritmů, ale potřebuje spolupráci i od webmasterů.
Tak nabídl rel="nofollow"
, jako skvělý a snadný způsob, jak
odlišit významné odkazy od těch nepodstatných, bez nutnosti znásilňovat
elementy <h1>
a jemu podobné. Sice vedle šesti úrovní
titulků je tato metoda poněkud binární (nikoliv bizarní), nicméně jsem
rád, že existuje. A ať se o něm píše i v učebnicích HTML a
slabikářích!
Odkazuj a bude Ti odkazováno
Nikde však není řečeno, jak bude Google na atribut
rel="nofollow"
pohlížet. Je tu všeobecná představa, že
takové odkazy bude prostě ignorovat. Ta se nejspíš zakládá na tiskové
zprávě, jenže tiskové zprávy nestvořil Bůh proto, abychom jim
věřili, ale proto, aby měli jeho nezdárná dítka co psát a říkat si
u toho manageři. Hehe, z toho jejich povídání aby člověk nakonec měl
pocit, že Google to celé dělá z lásky k blogerům a chce je chránit
před spammery 🙂
Mám za to, že přítomnost Rylnou-falouckého atributu bude jen dalším
faktorem, další proměnnou ve výpočetních algoritmech Google.
A s dolaďováním tohoto vzorce se bude měnit i jeho význam a
důležitost. Je tedy úplně možné, že nevhodně nebo přehnaně použitý
rel="nofollow"
bude znamenat bodíky mínus i pro zdrojovou
stránku. A až tohle nějakého anglicky mluvícího SEO guru napadne, bude
zase o čem psát…
Pokud jste několik posledních dní strávili jakoukoliv
příjemnější činností než sezením u komplu a informace o
rel="nofollow"
Vám unikla, můžete si víc přečíst na tomto
Yuhůově rozcestníku.
Komentáře
Bochi #1
Výborný článek, asi to nejrozumnější, na co jsem o „rel=nofollow“ narazil (když nepočítám informativní zprávy obsahující pouze věcné informace). Myslím, že se kolem toho zvedla trochu hysterie, ale ono to určitě tak horké nebude. Není to špatný nápad a pokud by se ukázalo, že to lidé zneužívají (nebo nevhodně používají), vždy je v moci Google rozhodnout, jak s tímto atributem naloží.
binarniladin #2
Čistě náhodou jsem si všimnul, že bloguje.cz už tuhle věcičku nasadil do akce. Ani jsem si nevšiml, že by to Arthur někde rozmazával. Zatím se to týká linků přímo v komentáři, nikoliv těch co člověk napíše do pole pro www
Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře.