Málo se ví, že u Českých drah existuje něco jako příplatek za to, že s nimi cestujete daleko. Cesta z Prahy do Bratislavy je o 40 % dražší, než úplně stejná cesta stejným vlakem (ze kterého nevystoupíte) z Prahy do Brna, z Brna do Břeclavi a z Břeclavi do Bratislavy.
Takže když mě uvidíte, jak na nádraží zdržuji frontu tím, že si kupuji extra lístek na každý kilometr trasy, není to proto, že bych byl magor, naopak udělejte totéž, paní za přepážkou jsou za každé zpestření rády a mají doma co vyprávět. Stejně tak i v jídelním voze Českých drah zkuste ušetřit a nechat si pivo rozúčtovat po hltech.
Navíc získáte 4× víc ČD bodů, které pak můžete dát blízkým pod stromeček a udělat jim skutečně obrovskou radost.
Jak říkával Baťa, člověk se nestane milionářem tím, že bude využívat množstevních přirážek, to je jasné.
p.s. jde to ještě levněji
p.p.s. simvás, když budete hledat spojení na webu ČD a poté i hledat tlačítko „koupit jízdenku“, abyste si mohli koupit jízdenku, protože proč jinak byste ty spoje vyhledávali, že, tak vězte, že tam fakt není. Vím, těžko tomu uvěřit, ale holt taková je doba, no. Musíte začít hledat znovu odsud.
Komentáře
Petr #1
A zbyde na svacu v jidelaku .-)
Peca #2
Já teda nevím, zkusil jsem to a mě to ukazuje cenu 414,– Kč
David Grudl #3
#2 Peco, jo, v když se to objedná na neděli, je tam nějaká akce. Zkus sobotu.
Gabča #4
kupodivu mi tohle jednou poradila paní za přepážkou a od té doby už nejezdím jinak
Tomáš #5
Aneb řečeno akce na přímé spojení mezi krajskými městy :), ono podobně dobře vychází, když si koupíte lístek do nejbližšího kraj. města než do dědiny kam jedete…
Pavel #6
České dráhy mají perfektně propracovaný systém trestů pro ty drzouny, kteří jedou dál nebo si dokonce dovolí využívat jejich služby opakovaně:)
Ondra #7
No, a když si koupite tzv Kilometrickou banku, tak to budete mit max za 400… :D
Tonda #8
ČD prostě poskytují speciální slevy na cesty mezi krajskými městy a mezi krajskými a okresními městy, navíc je to i levnější při dřívějším nákupu – nabídka „Včasná jízdenka Česko“, dále je speciální sleva na konkrétní relace – nabídka „Akční jízdenka“ a dále existuje nabídka „Sleva 25 % nebo 50 % na vybraných tratích“. Vše je přehledně popsáno na webu ČD.
Čili v uvedeném případě je Praha – Brno Akční jízdenka (zde evidentně z důvodu konkurence busů jezdících po D1) a Brno – Břeclav je Včasná jízdenka Česko.
Obecně pokud jedete z Krajského města do malé obce a dalo by se dále pokračovat do okresního/krajského města je dobré ověřit si jestli by jízdenka až do tohoto okresního/krajského v rámci nabídky Včasná jízdenka Česko nevyšla levněji, podmínkou této nabídky je však nákup alespoň den předem, ideální je koupit si eTiket přes eShop či zda by se nedala cesta nějak skloubit s nabídkami v rámci Akční jízdenky. Jo, bylo by fajn, kdyby eshop tuhle umělou inteligenci měl v sobě, ale to je nereálné očekávání.
Mezinárodní jízdenky jsou naopak spíš dražší, takže tam pak vychází takový rozdíl.
Medcin #9
Takhle to bylo vždycky. Když jsem jako malý jezdil do školy, tak ceny byly: do 10km – 1Kčs, do 20km – 2Kčs, do 30km – 4Kčs. A hádám, že podobně to bylo i za První republiky – jen ceny byly jiné. Dříve jste si ale nemohli koupit jízdenku na každých 10km, protože v každé stanici měli jen jízdenkdy z té konkrétní stanice.
ČD v této době evidentně zůstalo
Michal #10
Magie u ČD fungovala asi ještě před rokem i v dalším případě … Když jsem jel z Ostravy do Přerova jízdenka byla DRAŽŠÍ, než když jsem si koupil na stejný vlak jízdenku z Ostravy do Olomouce (což je delší trasa) a vystoupil o jednu stanici dříve už v Přerově. Pak jsem ještě mohl předat jízdenku někomu kdo by chtěl jet z Přerova do Olomouce… by to měl zadarmo.
Tento BUG v cenách už ale ČD vyřešili tím, že předmětný vlak dnes už stanicí Přerov projíždí a nezastavuje. :(
Michal #11
#10 Michale, A sotva jsem to dopsal mi došlo, proč už asi ty vlaky z Ostravy na Prahu stanicí Přerov projíždí… ze statistik prodaných jízdenek muselo být zcela zjevné, že v Přerově nikdo nevystupuje :D
Pavel #12
A mimochodem včasná jízdenka se dá koupit z aplikace Můj vlak i pět minut před odjezdem (na přepážce jinak alespoň den předem)
MN #13
#11 Michale, Michale, není problém. Tenhle trik používám taky a na jízdenku Ostrava-Olomouc není problém jet vlakem, který jede Ostrava-Přerov-Brno a do Olomouce ani nejede :)
Mnoho povyku pro nic #14
Koukám, někdo zase hledá problém kde není…
https://web.archive.org/…obrazek/eCGd
Jano #15
#3 Davide Grudle, Akcia by bola aj na sobotu. Len sa už akciové lístky minuli. Z Brna a Břeclavi zjavne ešte nie.
Takže to nie je žiadny „príplatok“. Len uvedený prípad ilustruje možnosť ušeriť v prípade, že sa akciové lístky z Prahy minuli, ale za cenu všetkých potencionálnych problémov, ktoré sú spojené s cestovaním na viac lístkov.
David Grudl #16
#14 Mnoho povyku pro nici, #15 Jano ano, jde to i levněji, nakonec na konci článku je odkaz. Ta akční cena Praha–Bratislava platí tuším při nákupu 3 dny předem a počet lístků je limitovaný, zatímco akční cena Praha–Brno platí neustále.
Je mi jasné, že to není „příplatek“ – tady na blogu si tradičně dělám ze všeho srandu a nečekal jsem, že by téma přitáhlo i čtenáře, kteří jej neznají a budou to brát vážněji.
. #17
Heh, to by mne zajimalo, kdo s tim přišel první
http://byznys.lidovky.cz/…doprava.aspx?…
Petr #18
Co jsem koumal stejné spoje před pár dny a dnes tak dříve jsem měl cenu levnejší když se jízdenka „rozkouskovala“ jak je psáno, ale když to kontroluji dnes tak je cena stejná. Že by ČD už toto upravili? :(
Tomáš Tintěra #19
Tarify ČD jsou ale mnohem komplikovanější. Jde například koupit volnou krajskou víkendovou jízdenku. Občas bývá levnější než jedna zpáteční. Potom existují skupinové jízdenky, jiné když jedete bez dětí a s dětmi. Někdy vyjde lépe koupit tu pro jízdu s dětmi, než když jedou jen dospělí.
Pěkný příklad na funkcionální programování. Tipuji, že by to byl by to dobrý školní příklad na Prolog.
Michal #20
Pekné .. musím si to vyskúšať aj na slovenských ťelezniciach či takáto sranda nie je možná :D … prípadne aj Regio Jet by mohol mať taký bug ale asi nebude
Cestovatel #21
Kdo tady plkáte o trestech ČD a složitosti tarifu, jsou to kecy. Prostě existují nabídky pro výhodnější cestování do určitých destinací. Chytrý člověk to umí využít a pochopí to. A jen tak mimochodem je to všude. Mají to i autobusoví dopravci, letečtí dopravci, znají to i soukromí železniční dopravci u nás (konkrétně u RegioJetu bych za jízdenku na celou trasu, kterou jsem nedávno jel, dal o 126 Kč víc než při rozdělení na tři a ještě bych neměl nárok na troje noviny a vody, jen asi u Leo Expressu jsem při posledním hledání kouskovacích alternativ dostal rozdíl pouhých 6 Kč, ale pořád bych na tom vydělal, protože bych dostal za každý úsek kofolu a noviny). Pak je tu ještě další zmíněná možnost – koupit si jízdenku na delší trasu než člověk jede, to mi říkal kolega, že jel RegioJetem z Prahy do Ostravy a vyšla ho levněji jízdenka Praha – Košice než Praha – Ostrava. Zkrátka je to přirozená součást tohoto obchodu a je podle mě hloupost na to nadávat.
Sev #22
#17 ., Podle data s tim prvni prisla La Trine a navic v lidovkach na Davida i odkazuji.
tacoberu #23
Spoj z Furth im Waldu do České Kubice je normálně za 88Kč. Ale někdy to skočí i na dvě kila. Někdy je taky jednodušší ty tři kilometry ujít pěšky.
Barčá #24
Díky! Za dalsi perfektni zapisek.
Petr #25
Má to i své nevýhody, pokud takto koupíte jízdenku s přestupem na jiný vlak a ten vám ujede, tak bude problém s vrácením té druhé jízdenky.
Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře.